Koncept Peugeot 208 má spotrebu 2 litre na 100 kilometrov

761

Hybridný vzduchový systém firmy PSA je trochu tajomný v tom, že používa zmes benzínu a stlačeného vzduchu namiesto benzínu a elektrickej energie, tak ako to býva u väčšiny dnešných hybridov. Stlačený vzduch sa používa na výpomoc a občasné nahradenie motora tak, aby sa dosiahla maximálna účinnosť – napríklad pri štartovaní, či akcelerovaní.

Skutočnú účinnosť tohto agregátu je ešte potrebné overiť v praxi, ale francúzski inžinieri sa nespoliehajú len na tento systém. Ako základ pre toto vozidlo poslúžil model 208 s 1,2 litrovým motorom s označením PureTech. Jedná sa o 82 koňový 5-miestny hatchback, ktorého hmotnosť sa im podarilo znížiť na 860 kg a to použitím zliatiny ocele, hliníka a uhlíkových kompozitov – tie sú použité na väčšinu karosérie a taktiež na pružinách.

Ak by sa len polovica nových technológií využitých v tomto hybride dostala do výroby a nebolo by to na úkor jeho vzhľadu, jazdného pohodlia, či výbavy, bola by to dobrá správa pre fanúšikov malých, výkonných hatchbackov a tiež pre ekomaniakov a ľudí, ktorí radi objímajú stromy.

Budúci mesiac na autosalóne v Paríži predstaví Peugeot nový koncept s označením 208 HYbrid Air 2L.