Koncept 19_19 | Citroën má 100 rokov, prekvapil futuristickou štúdiou

142

Keď sa Francúzi odviažu, takto to dopadne. Extravagancia nie je dizajnu francúzskych vozidiel cudzia, a to obzvlášť nie v prípade koncepčných vozidiel. No a keď zoberiete do úvahy aj účel tejto dizajnovej štúdie, naozaj sa niet čomu čudovať.

Značka Citroën pri príležitosti svojich 100 rokov plných odvážnych automobilových riešení, kreativity a slobody pohybu predstavuje výnimočné vozidlo, niečo ako UFO automobilového sveta. Využíva netradičné proporcie inšpirované svetom letectva a tvarmi presklenej kopuly vrtuľníkov a zároveň aj interiérovým dizajnom. Štúdia 19_19 je jednoducho rozpoznateľná vďaka svojím netradičným tvarom, LED svetlometom, technologicky prepracovaným detailom a rôznym povrchom. Netradičné úzke a vysoké kolesá s priemerom až 30 palcov umiestnené v rohoch karosérie vytvárajú pocit, akoby bola karoséria zavesená na kolesách. Pneumatiky s rozmerom 255/30 R30 vyvinula špeciálne pre toto vozidlo spoločnosť Goodyear.

Komfort na prvom mieste

Maximálne pohodlná štúdia 19_19 Concept posúva možnosti programu Citroën Advanced Comfort®na maximum. Využíva elektronicky ovládané inteligentné a aktívne tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi ako aj samostatné sedadlá, ktoré zvyšujú komfort dizajnovo zariadeného interiéru v štýle maximálne komfortnej obývačky.

Umelá inteligencia na palube

Inovatívna a futuristická štúdia 19_19 dostala aj technológiu autonómnej jazdy, ktorá umožňuje, aby vodič pokojne odovzdal všetky povinnosti spojené so šoférovaním vozidlu. Súčasťou výbavy je aj umelá inteligencia v podobe osobného asistenta zapracovaného do vozidla. Ovláda vozidlo vo fázach autonómnej jazdy a komunikuje s pasažiermi prostredníctvom prediktívnych a proaktívnych systémov, ktoré dokážu predvídať potreby posádky. Taktiež dokáže rozpoznávať hlasové povely vyslovené prirodzenou rečou.

Jazdí na elektrinu…ako inak?

Vďaka čisto elektrickému pohonu dokáže štúdia 19_19 Concept minimalizovať svoju ekologickú stopu a odstránením hluku a vibrácií zároveň presvedčiť, že s dojazdom 800 km (WLTP) sa aj dlhšie trate dajú absolvovať s elektrickým pohonom. Pre zvýšenie komfortu užívania sa batérie s kapacitou 100 kWh môžu nabíjať aj bezdrôtovou indukčnou technológiou, a to počas státia ako aj za jazdy podľa toho, ako to umožní infraštruktúra. Pohon zaobstarávajú dva elektromotory — jeden vpredu a druhý vzadu, čo vytvára pohon všetkých kolies. Celkový výkon 340 kW (462 k) a krútiaci moment 800 Nm zabezpečujú vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd a maximálnu rýchlosť 200 km/h.

„Grand tourer“ budúcnosti

Štúdia 19_19 znovu objavuje čaro dlhých ciest, pretože sa na ne vybavila maximálnym komfortom a posádke ponúka oddych a možnosť načerpania nových síl. Komfort ťaží predovšetkým z veľkého rázvoru s dĺžkou až 3,1 m. Ide o úplne nový prístup k dizajnu a k technológiám, ktoré vytvárajú nový zážitok z jazdy a zameriavajú sa na mentálny oddych. Napríklad aj tým, že zadné sedadlá dostali tvar podobný lehátku. Cestovanie sa tak vracia k svojim pôvodným hodnotám, keď sa stáva časom oddychu, pokoja a pohody.