Nie je zatiaľ jasné, či jednému z najlepšie vyzerajúcich konceptov zostane skvelý dizajn, no ním inšpirovaná produkčná verzia je potvrdená. Kia Telluride je návratom k starým dobrým “hranatým” hodnotám.
Už aj vás unavujú štvordverové-kupé-SUV-mestské imidžovky? Sú často len lesklými módnymi doplnkami. Vidieť poriadne hranaté SUV bude onedlho sviatok. Kia má však veľmi podarené obdobie a absolútne nekompromisným spôsobom valcuje zaprášené stereotypy o kórejských autách.
Telluride sa predstavil v Detroite
Americké Slovensko (Detroit: Narážka na podobný počet obyvateľov na jednu automobilku s našou domovinou) bolo svedkom ako prvého predstavenia konceptu Telluride, tak aj správou o jeho blížiacom sa uvedení do produkcie.
Prezident a šéf automobilky Kia Peter Schreyer bol však pred novinármi poriadne skúpi na slovo. Nevieme ani blížiaci sa termín uvedenia na trh a ani to, či bude k dispozícii na Európskom trhu. Šéf európskeho dizajnového oddelenia Kie Gregory Guillaume však prezradil o trošku viac.
Zostane krabicou a dostane sa do Európy?
Podľa názoru šéfdizajnéra Gregoryho Guillaumea nedáva príliš zmysel, predávať model vychádzajúci z konceptu Telluride na starom kontinente. Guillaume považuje Kiu Sorento za dostatočného reprezentanta značky na vrchole ponuky SUV v Európe. Ide však o vyhlásenie šéfa dizajnérov, čiže rozhodne nie je nič stratené. Pokiaľ by sa chcela Kia pobiť o predaje s prémiovými sedemmiestnymi “autobusmi”, nebude inej cesty, ako zamieriť do Európy.
Najdôležitejším trhom by sa mal stať evidentne ten americký. Tak ako v prípade mnohých predchádzajúcich konceptov sa značky nezvyknú vyjadrovať, nakoľko bude produkčná verzia inšpirovaná často futuristickými víziami dizajnérov. Telluride však zdieľa platformu so známym SUV Sorento, no je o celých 24 centimetrov dlhšie a 11 centimetrov vyššie….čiže to bude poriadny “macek”.
Poriadny pohon na obzore
Klasická európska jednotka 2,2 CRDi by sa už s takto veľkým autom mohla poriadne zapotiť. Produkčný model by mal poháňať tandem 3,5 litrového benzínového šesťvalca a elektromotora, so spoločným výkonom 294 kW/400 koní. Koncept má samozrejme poháňané všetky štyri kolesá, ako sa na poriadnu SUV krabicu patrí!