Jaguar F-Type prešiel faceliftom. Toto je 5 vecí, ktoré sa na ňom zmenili

1652
Jaguar F-Type AUTOGRÁTIS
Zdroj: Jaguar

Pamätáte si ešte na rok 2013? Presne tak, vtedy bol na trh uvedený jeden z najočakávanejších Jaguarov posledných dekád: relatívne malý mrštný F-Type, ktorý opäť priniesol na cesty aspoň kúsok zo šarmu legendárneho E-typu zo šesťdesiatych rokov. 

Lenže vy presne viete, čo to znamená. Aj keď je jeho vzhľad viac-menej nadčasový, po siedmich rokoch už bolo skutočne načase vykonať modernizáciu. A ako sa na Jaguar sluší a patrí, facelifty im išli vždy o trocha lepšie, ako zbrusu nová generácia (pozerám sa na teba, predchádzajúce XF). Čo je teda to najdôležitejšie z vecí, ktoré sa po facelifte zmenili?

1. Úplne nová predná časť

Tak je to, pri facelifte F-Typu je azda najpodstatnejšou novinkou predná časť, ktorá sa v porovnaní s ešte vždy súčasným modelom javí ako z iného sveta. Do portfólia automobilky však zapadá výborne.

Nové sú svetlomety s Pixel LED technológiou aj celkový tvar prednej časti, väčšia je maska chladiča a revíziou prešiel aj nárazník s masívnymi nasávacími otvormi. Jemnými dizajnérskymi zmenami prešla aj kapota auta.

2. Nie až tak úplne nová zadná časť

Tu sa toho zmenilo pocitovo ďaleko menej. Je však pravda, že úplne nový je nielen nárazník, ale aj svetlomety, ktoré dostali jemne hranatejší tvar a podstatne odlišnú optiku.

3. Šesťvalec už len v Amerike

Veľkým prekvapením je výpadok šesťvalcového motora z ponuky, je to však len záležitosť európskeho trhu. Napríklad v USA si ho budú môcť užívať ako doteraz, pravdepodobne vďaka emisným normám ho však v Európe nedostaneme.

Nie, že by toho však bolo v ponuke málo. Dvojlitrový štvorvalec s 221 kilowattmi (300 koňmi) v hre zostáva. Podobne aj najväčší, kompresorom prepĺňaný motor V8 verzie F-Type R, ktorý ponúka až 423 kW (575 k), čo mu stačí na šprint z nuly na stovku za 3,7 sekundy. F-Type s týmto motorom neprestane zrýchľovať až do 300 km/h.

Základná V8 bola pre európsky trh priškrtená na 331 kW (450 koní).

4. Displeje, všade samé displeje

Okrem nového kukuču sa niečo predsa zmenilo aj v interiéri, aj keď jeho vzhľad zostal zachovaný. Nový je však prístrojový štít, ktorý je teraz – ako inak – digitálny. Na uhlopriečku má 12,3 palca a supluje čiastočne aj multimediálny 10″ displej infotainmentu, ktorý sa nachádza v strede palubnej dosky.

5. Ticho na želanie

F-Type sme mali radi nielen preto, že je to Jaguar a ešte k tomu fakt pekný. Kdeže. Bol napríklad aj nadpriemerne hlučný, ako sa na pravého anglického hooligana patrí. V rámci faceliftu tak dostal upgrade s názvom Quiet Start, ktorého funkciou je nevyrušiť pri štarte decká alebo susedov.

Alebo neprovokovať vašich zamestnancov. Viem, o čom hovorím, môj bývalý šéf jedného mal a, kristepane, tá vec vás nútila hodiť z okna monitor pri každom štarte.

6. Bonus: Galéria

Z Coventry je to nateraz všetko. Tak sa pokochajte!