Hyundai predstavil dokonalé miniauto s jedinou chybou. Máme chuť spísať petíciu

4828
Zdroj: Hyundai
" "

Segment mestských supermini automobilky pomaly, ale isto opúšťajú. Ceny vozidiel – a teda aj profity – sú v tejto kategórii nízke a nastupujúce vyššie emisné pokuty situácii tiež nepomáhajú. Hyundai sa však malých áut stále drží a vie prekvapiť trh niečím svojským a novým. Bohužiaľ však nie ten európsky.

Presne tak, zatlačte slzu, nový Casper sa do Európy nedostane – aspoň zatiaľ. Po tom, čo však poznáme skvelé jazdné vlastnosti Hyundai i10, si túto jeho sebavedomú verziu skrátka prosíme.

Štýlovka, akú chceme

Casper teda technicky stojí na základoch i10, čo znamená prekvapivo malý pôdorys, prekvapivo veľa miesta a neprekvapivo vzpriamené sedenie. Zároveň to však znamená aj použitie podobnej motorickej techniky, čiže pod krátkou, ale kolmou kapotou Casperu by sme našli známe kombo.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Je ním buď atmosféricky plnený trojvalec 1,0 MPi s výkonom 56 kW, alebo prepĺňaný trojvalec 1,0 T-GDi so 74 kilowattmi výkonu. Slabší má homogénnu masku chladiča, silnejší dostane aj dva výrazné, kruhové nasávacie otvory.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

Podľa všetkého by mala byť v hre aj verzia so štvorvalcom s objemom 1,2 litra, ktorú u nás v i10 môžete dostať, alebo čisto elektrická verzia poháňaná s najväčšou pravdepodobnosťou integrovaným modulom IDM146 od spoločnosti BorgWarner.

Zdroj: Hyundai
Zdroj: Hyundai

To už sa bavíme o elektromotore s výkonom 135 kilowattov, pracujúcim s napätím 400 V. To všetko v dostatočne malom priestore na to, aby sa celá pohonná jednotka zmestila dnu. Malé, rýchlo nabité a silné? To chceme.

Musíme si však pravdepodobne nechať zájsť chuť, pretože podľa všetkého sa Casper do Európy naozaj nepozrie. Ale možno, keby sme náhodou spísali nejakú petíciu, tak by to šlo – aspoň ja mám pocit, že dnes to už robí každý. Skúsime to?