Keď počet prevodových stupňov na prevodovke konvenčných vozidiel dosiahol číslo 10, mysleli sme si, že aspoň na istú dobu sa toto číslo stane maximom. To však už neplatí. Maximum s číslom 11 prevodových stupňov dosiahla japonská automobilka Honda. Okrem počtu prevodových stupňov je zaujímavosťou aj to, že pôjde o trojspojkový systém.
Podľa Auto Guide, japonský výrobca podal 27. mája 2016 žiadosť o patent s názvom Izumi Masao na japonskom patentovom úrade. Oficiálna žiadosť o patent síce už k dispozícii nie je, no podľa anonymného opisuje, že tretia spojka by mala odstrániť pokles krútiaceho momentu, ktorý poznáme z dvojspojkových prevodových systémov.
Ďalšie detaily zverejnené zatiaľ neboli, môžeme teda len hádať aký typ vozidiel v budúcnosti tento typ prevodovky využije. Pravdepodobne sa jedná o jeden z krokov automobilky Honda, ako ešte viac znížiť spotrebu spaľovacích motorov a vyrobiť tak efektívnejšie vozidlo.
Zaujímavosťou je, že Honda paradoxne nie je prvým výrobcom, ktorý si nechal patentovať 11-stupňovú prevodovku, automobilka Ford tak učinila už pred troma rokmi.
Automobilky v snahe dosiahnuť, čo najvyššiu efektivitu, sa častokrát uchyľujú až k extrémnym inováciám. Honda si v snahe držať krok s konkurenciou echala patentovať 11-stupňovú prevodovku.