Honda Jazz je prvým autom na trhu s revolučným predným stredným airbagom

519
Zdroj: Honda

Honda Jazz je prvým modelov vo svojej triede na trhu, ktorý je sériovo vybavený novou technológiou predného stredného airbagu. Ako tento zázrak funguje?

Nový predný stredný airbag je namontovaný na zadnej strane sedadla vodiča a rozprestrie sa do priestoru medzi vodičom a spolujazdcom. Tento nový airbag, jeden z desiatich, ktoré sa nachádzajú v novom MPV Honda Jazz. Pomáha predchádzať priamemu kontaktu a znižuje silu nárazu vodiča a spolujazdca v prípade bočného nárazu.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Aby sa zabezpečilo správne umiestnenie airbagu, aby pri rozvinutí alebo po ňom zaručil maximálnu ochranu, airbag používa tri upevňovacie popruhy, ktoré vedú airbag okolo vodiča do oblúka. Na realizáciu tejto novej funkcie vyvinul inžiniersky tím airbagovú jednotku tak, aby sa zmestila do hornej časti operadla novo navrhnutého sedadla vodiča.

Ako funguje?

Nový predný stredný airbag v prípade bočného nárazu spolupracuje s ďalšími dvoma funkciami. Predpínače bezpečnostných pásov vodiča aj spolujazdca majú zredukovať ich bočný pohyb spolu s ďalšou podporou zvýšenej stredovej lakťovej opierky.

Celkovo vplyv tohto nového prístupu môže znížiť zranenie hlavy o 85 % v prípade cestujúcich na bližšej strane a až o 98 % v prípade cestujúcich na vzdialenejšej strane (interné testovanie spoločnosti Honda).

To nie je všetko

Medzi ďalšie vylepšenia nového modelu Jazz patrí systém airbagov na zadných sedadlách i-side Airbag System. Tento jedinečný airbag s dvojitou štruktúrou nainštalovaný na zadnom sedadle sa aktivuje na ochranu cestujúcich na zadných sedadlách pred nárazmi do dverí a stĺpika C v prípade bočného nárazu. Airbag je navrhnutý aj v kompaktnej veľkosti, aby sa zachovala jedinečná funkcia sedadla vozidla.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Tieto nové pokroky v bezpečnosti cestujúcich sa zavádzajú preto, lebo Euro NCAP, európska organizácia na ochranu spotrebiteľa v oblasti bezpečnosti vozidiel, v roku 2020 zavádza nové požiadavky s ohľadom na závažné následky nehôd pri náraze z boku. Nové testovania rozšíria rozsah výskumu nehôd pri náraze z boku z väčšej vzdialenosti.

Vrch palubnej dosky je vyhotovený z tvrdého plastu, no jej priečelie je z príjemného mäkkého materiálu
Zdroj: Honda

Okrem nového predného stredného airbagu, kolenný airbag vodiča znižuje vplyv na dolné končatiny a prispieva k zlepšeniu ochrany cestujúcich v oblasti hlavy a hrude potlačením pohybu celého tela smerom dopredu.