Ford Puma je späť: Teraz ako crossover!

268

Po sedemnástich rokoch sa na scénu vracia Ford Puma. Nie však ako kompaktné kupé, ale ako módny crossover. A vlastne – celkom praktický!

Ak ste očakávali kompaktné kupé, budete pravdepodobne sklamaní. Dnešná doba im príliš nepraje, čo sa rozhodne nedá povedať o crossoveroch. Ford teda oprášil staré meno kvôli štýlovke so zvýšeným podvozkom a praktickým interiérom. Pôvodne kupé Puma bola vyrábaná v rokoch 1997 až 2002.

Nová éra exteriérového vzhľadu

V kategórii kompaktných SUV ho zaraďujeme medzi tie podarenejšie, predok môže niekomu evokovať Porsche Macan, čo je pre Ford rozhodne dobrá vizitka. Zaujímavé tvary ponúknu aj bočné partie auta. Najvydarenejšia časť je však zadok s pretiahnutými svetlometmi, decentnou koncovkou výfuku a statočným nápisom na veku kufra.

Dve dizajnové verzie

Tá športovo ladená (ST-Line) dostane čierne lakované doplnky, inú masku chladiča a výraznejší spojler na zadnej časti. Štandardne sa postaví na 18-palcové disky, za príplatok môže mať aj devätnástky. Súčasne sa dočká aj tuhšieho naladenia podvozka. V interiéri nájdeme volant so splošteným vencom, červené prešívanie, hliníkové pedále a čierny tapacírung stropu. Luxusnejšie ladenú verziu Titanium v ​​exteriéri odlišuje chromovaná maska ​​chladiča a strieborné detaily. V interiéri je to zase kožený volant a drevené dekory.

Dizajn vraj u Fordu otvára novú kapitolu, takže podobné črty môžeme očakávať aj u ďalších modelov. Technicky stojí Puma na platforme pre kompaktné vozidlá. Na dĺžku meria 418 cm, vysoká je 153 cm a široká 180 cm, je teda väčšia ako Fiesta aj Ecosport.

Priestranné vnútro

Silnou stránkou Pumy má byť praktickosť. Kočík, veľká škatuľa s nábytkom, vysoká kvetina alebo napríklad dva golfové bagy? Nič z toho nie je problém do auta umiestniť. So sklopeným druhým radom sedadiel sa vraj do auta bez problémov vojdu škatule s rozmermi 112x97x43 centimetrov, čo je slušný výkon vzhľadom na veľkosť auta. Samotný nakladací otvor je široký presne 1 meter.

Štandardne má kufor 456 litrov, jeho tajnou zbraňou je schránka pod podlahou. Ak budete mať auto bez rezervy, získavate navyše objem 80 litrov. Vďaka tomu sa do kufra bez problémov zmestia aj predmety až 115 centimetrov vysoké. A aby toho nebolo málo, na dne sa nachádza zátka, takže do schránky môžete umiestniť napríklad špinavé topánky a doma kufor len vypláchnete. Podobne inovatívne je aj plato v kufri, ktoré je pružné, takže ho nebude potrebné tak často vyťahovať, aj keď toho poveziete naozaj veľa.

Digital, audio a môžnosť meniť poťahy

Tradičné budíky nahradil 12,3-palcový displej, ktorý má hneď šesť rôznych grafických usporiadaní a efektné grafické animácie. Od multimediálneho systému Ford SYNC 3 môžete očakávať všetky moderné funkcie, vrátane hlasového ovládania alebo pripojenie na internet. Puma tiež dokáže vytvoriť online hotspot až pre 10 zariadení. Z ďalších funkcií stojí za zmienku napríklad bezdrôtové nabíjanie či prémiový audiosystém Bang & Olufsen s 10 reproduktormi a subwooferom integrovaným v kufri. Zapracovaný je tak, aby neznižoval jeho objem.

Zaujímavé sú tiež sedadlá, a to nielen tým, že okrem vyhrievania ponúknu aj masáž. Tá je pomerne obyčajná a funguje na princípe nafukovania malých vankúšikov. Zaujímavejšou „fičúrou” sú však odnímateľné poťahy sedadiel. Ford teda počíta s tým, že by si človek mohol v budúcnosti dokúpiť iný vzor a viac si tak prispôsobiť interiér svojmu vkusu.

Zatiaľ iba s manuálom

V ponuke budú hneď štyri varianty litrového trojvalca. Základ ponúkne 70 kW (95 k) a 92 kW (125 k). Nasledujú dve výkonové verzie s mild-hybridnou pohonnou jednotkou. Namiesto bežného alternátora tu nájdeme remeňom poháňaný generátor. Pri brzdení a jazde zotrvačnosťou dokáže zachytávať energiu, a využívať ju k dobíjaniu litium-iónovej batérie, ktorá pracuje s napätím 48-V. Pri akcelerácii potom generátor pomáha spaľovaciemu motoru. V ponuke budú verzie s výkonom 92 kW (125 k) a 114 kW (155 k). Všetky motory budú spojené výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

V máji roku 2020 sa motorizácia s výkonom 92 kW (125 k) rozšíri o možnosť 7-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky a do ponuky pribudne 1,5-litrový dízlový motor s výkonom 88 kW, (120 k) kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Výroba sa odštartuje na jeseň tohto roku v rumunskom závode v meste Craiova.