Ford predstavil nové Tourneo Connect. V čom bude Nemcom?

1807
Zdroj: Ford

Nová generácia modelu Tourneo Connect zdieľa technológie s Volkswagenom Caddy. Takáto je.

Dlhoočakávaný Ford Tourneo Connect konečne dorazil. Už pri prvých informáciách vzbudil rozruch, a to hlavne preto pretože americká automobilka nový model postaví na technológiách z Nemecka. Niektoré jazyky hovoria, že ide vlastne iba o preznačkovaný Volkswagen Caddy. A Ford sa to ani príliš nesnaží zakryť.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Na prednej maske na to asi neprídete. Obrovská mriežka chladiča je jasným podpisom Fordu a ostrejšie línie robia model americkej značky jednoznačne odlišným. Vzadu je to však úplne iný príbeh. Tam sa pôvod snažia zakryť koncové svetlá s inou grafikou, no v princípe sú tieto autá totožné ako vajce vajcu.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Ale preč od podobností, poďme priamo k Tourneu Connect. To mieri na širokú klientelu, ktorej prispôsobuje aj svoje dĺžky. Verzia L1 tak dokáže previezť 2,6 m3 a verzia L2 až 3,1 m3 nákladu. Ak vás zaujíma najväčšia dĺžka nákladu, po sklopení sedadla spolujazdca je to až 3 metre. A to už je číslo, ktoré naozaj poteší.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Z hľadiska výbavových stupňov ponúkne Ford úrovne Sport, Active, Titanium a Trend. Novinkou budú aj technológie na palube. Tam sa vraciame naspäť k podobnosti s modelom Caddy. V základe bude 8,25-palcová obrazovka multimédií, ktorú je za príplatok možné nafúknuť na 10-palcovú. Za príplatok bude dostupný aj digitálny prístrojový panel.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Na palube bude aj aplikácia FordPass, vďaka ktorej budete môcť ovládať automobil na diaľku. Sledovať môžete informácie o stave svetiel, okien a dverí, o polohe vozidla, priemernej spotrebe. Môžete však aj odomykať a zamykať auto.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

A poďme k motorizáciám. Tie budú tiež veľmi podobné s modelom Caddy. Tourneo Connect prvýkrát v histórii prinesie aj pohon všetkých kolies. Pod kapotou bude bublať jedna z benzínových alebo jedna z naftových možností. Za prvú ponúkne automobilka benzínový 1,5 litrový motor s výkonom 114 koní, ktorý nazýva EcoBoost.

Z naftových verzií EcoBlue bude dostupný dvojlitrový motor s výkonom 102 alebo 122 koní. Všetky konfigurácie budú v štandarde so šesťstupňovým manuálom, dostupná ale bude aj automatická prevodovka PowerShift. Ak by ste mali záujem o pohon všetkých kolies, ten bude dostupný len v najsilnejšej verzii.

Model Tourneo Connect bude možné objednať už onedlho. Prvé modely sa k zákazníkom dostanú na jar 2022.