Ford EcoSport: Fiesta “na chodúľoch” je po facelifte a prichádza na Slovensko

1735
" "

Svet SUV sa stále viac rozrastá o kompaktné modely. Ford EcoSport si prešiel faceliftom, prichádza na náš trh a chce byť viac komfortným a spoľahlivým, ako jeho bratia a sestričky od modrého oválu.

Síce to možno vyzerá tak, že Ford zdvihol Fiestu na zdvihák a naň namontoval kolesá, nie je tomu úplne tak, akoby sa zdalo. Táto mestská krabička od Fordu bude mať značne vylepšený interiér po stránke ergonómie a skvelé motory EcoBlue. Čerešničkou na torte má byť audio súprava Bang&Olufsen a technológia, ktorá začína v danom segmente postupne vymierať. Jej názov je takzvaný “pohon všetkých štyroch kolies”.

Ekológia + Šport = EcoSport? Skôr spoľahlivosť a komfort

Práve tieto dve kľúčové slovíčka sa podľa Fordu stávajú najdôležitejšími pojmami súvisiacimi s príchodom nového EcoSportu. Indickú produkčnú linku strieda rumunská fabrika v Craiove. Tak vystrieda EcoSport neúspešný B-Max, ktorého má v portfóliu istým spôsobom zastúpiť. Ford taktiež prepracoval interiér a jeho ergonómiu.

Na palubovej doske nájdete 8 palcový displej so systémom SYNC 3. Novinkou je taktiež podpora hlasových pokynov, Apple Car Play, či Android Auto a taktiež slovenskej navigácie od spoločnosti Sygic.

Diesel, pohon všetkých štyroch kolies a slovenské ceny

Malý EcoSport bude k dispozícii s inteligentným pohonom štyroch kolies, ktorý je už z principiálnej stránky v modeloch Ford celkom známy. Nový EcoSport však ponúkne “zbrusu” nový naftový štvorvalec EcoBlue, ktorý bude dodávať 90 kW/125 koní výkonu a maximálny krútiaci moment až 300 N.m. Technológia EcoBlue stojí na niekoľkých inováciách. Ide o kombináciu preplňovania s nízkou zotrvačnosťou, integrované zberné sacie potrubie, nový systém presnejšieho vstrekovania a nízkotlakú recirkuláciu výfukových plynov.

Taktiež nebude chýbať známy litrový trojvalec EcoBoost v dvoch prevedeniach s výkonom 90 kW/125 koní a 102 kW/140 koní. Práve benzínový EcoSport bude ponúkaný ako základná motorizácia. Tá sa predstaví so slovenskou cenou 15 490 € v základnej výbave. O stupeň vyššia výbava Titanium vám z účtu cucne o 3 000 € viac, priravte sa však na bezkľúčové štartovanie, dažďový senzor, automatickú klimatizáciu aj prepínanie stretávacích svetiel, tempomat, väčší dotykový displej a hliníkové disky.

Najvyššia výbava ST-Line s motorom 1.0 EcoBoost začína na čiastke 22 680 €.

Bude jazdiť, ako sa na Ford patrí

Nový EcoSport bude podľa Fordu aj naďalej vykazovať jazdné vlastnosti a ovládateľnosť, ktoré sú vyladené špeciálne pre európskych zákazníkov: bude mať optimalizované pružiny, tlmiče, pomocné pružiny, riadenie, vlečné rameno zadnej nápravy, nastavenia elektronického stabilizačného programu a profily asistencie riadenia.

Príde dokonca aj verzia ST-Line. Variant EcoSport ST-Line má unikátne nárazníky a bočné prahy inšpirované vozidlami športovej divízie Ford Performance, pozdĺžne strešné nosiče a obruby svetlometov s čiernym lakovaním, 17-palcové disky kolies z ľahkých zliatin v tmavej matnej úprave Dark Tarnish, ako aj znak ST-Line, strechu s kontrastným lakovaním a vonkajšie spätné zrkadlá ako súčasť štandardnej výbavy. Interiér ponúka jedinečný kožou potiahnutý volant s plochým dnom ST-Line, unikátne polokožené sedadlá s červeným prešívaním a výplňami z materiálu Miko®-Dinamica – ekologického semišu.

Prečo EcoSport?

To sa momentálne pýtam ja Fordu. Dámi a páni, zopár dní dozadu ste predstavili SUV v rámci vášho luxusného amerického krídla Lincoln, ktoré ponesie názov Nautilus. Premiestnite zopár šikovných hláv, prosím, aj na marketingové oddelenie Fordu. Pokiaľ by sa EcoSport volal Nautilus, preukázateľne by sa vám zdvihol predaj o niekoľko percent. Samozrejme to nevieme potvrdiť a momentálne si absolútne vymýšľam, no autá si zaslúžia mená, ktoré im dodávajú charakter a dušu. EcoSport znie ako solárny rotoped, prepáčte.