Faceliftované Porsche 911 dostane nové preplňované motory

604

Keď trend známy ako downsizing udrie aj na automobilku Porsche, ktorá vo svojich športových automobiloch ponúkala jednoduché atmosférické motory ako základ, človek až slzu vyroní. Presne tak, aj 911 po vyše 50 rokoch výroby prejde na výlučne “oturbenú” škálu plochých šesťvalcov.

V súčasnosti sa do Porsche 911 (991) montujú tri objemy šesťvalcových agregátov – 3,4, 3,8 a 4,0 litra. Najväčšie zastúpenie má prostredný boxer, avšak litráž novej generácie motorov údajne nepresiahne číslo 3. Základ má predstavovať 2,7-litrový šesťvalec, ktorý v Carrere za pomoci prepĺňania klasickým turbom (vzhľadom na koncepciu motora budú pravdepodobne dve) vyvinie maximálny výkon 272 kW / 370 k a 450 Nm. Na Carreru S vraj čaká trojliter s naladením na 309 kW / 420 k a 510 Nm. Situácia je však zaujímavá pri spomenutí varianty Turbo a Turbo S, ktoré doteraz mali ako jediné turbá (okrem verzii GT2, ktoré existovali s minulou generáciou 997). Majú si údajne udržať tri-osmičku, ktorej výkon by však mohol o kúsok vzrásť. Sme zvedaví, či si nové agregáty udržia aspoň ten vysokootáčkový prejav. Mimochodom, GT3 a GT3 RS zostanú atmosféricky plnené.

Minoritný podiel v rámci modernizácie bude mať úprava vzhľadu. Ten sa totiž zmení tak minimálne, že si to na prvý pohľad ani nevšimnete. Nové tvarovanie má získať predný nárazník s nasávacími otvormi a zadné svetlá s LED grafikou. V interiéri sa na volante objaví volič jazdných režimov.

V súvislosti s novými motormi pre 911 nadväzuje tiež rovnaký scenár pre rad Boxster a Cayman. Ich motory však nebudú len menšie a prepĺňané, zbavia sa dokonca páru valcov. Z hľadiska objemu má ísť o jedna-šestky a dvojlitre. Dobrou správou je, že pri modeli 911 je Porsche zásadne proti zníženiu počtu valcov.

Menšie objemy a turbodúchadlá. Na frankfurtskom autosalóne by mala nastať nová éra Porsche 911.