Elektrické BMW i4 bude mať výkon najvyšších motorizácií s osemvalcom

694

Budúcnosť elektrickej mobility značky BMW bude tvarovať piata generácia technológie pohonu eDrive. Následne sa dostane aj do modelov iNEXT a BMW i4. Piata generácia technológie pohonu BMW eDrive, ktorá sa predstaví aj s najnovšími technologickými výdobytkami v oblasti článkov batérií.

Vývoj modelu BMW i4 tvorí súčasť produktovej ofenzívy koncernu BMW Group s elektricky poháňanými modelmi. BMW ponúkne do roku 2023 vo svojej modelovej palete dokopy 25 modelov s elektrifikovaným pohonom.

Či už má ísť o hybridné modely alebo plne elektrické vozidlá, BMW tvrdí, že pre zákazníkov chystá typický zážitok z jazdy bez ohľadu na typ pohonu.


NEPREHLIADNITE:


Vyššia účinnosť a dojazd

Všetky tieto komponenty, teda elektrický motor, výkonová elektronika, nabíjacie zariadenie a vysokonapäťová batéria sú vyvinuté nanovo. Spolu tvoria piatu generáciu technológie pohonu BMW eDrive. Elektrický motor vyvinutý pre BMW i4 dodáva maximálny výkon približne 390 kW/530 koní, čím dosahuje úroveň spaľovacích motorov V8 v aktuálnych modeloch značky BMW, ako napríklad v modeloch M850i alebo 750i.

Piata generácia pohonu BMW eDrive obsahuje aj novo navrhnuté vysokonapäťové batérie s najnovšou technológiou článkov batérií. Konštrukcia vysokonapäťových batérií vyvinutých pre model BMW i4 sa vyznačuje mimoriadne plochým tvarom a upravenou energetickou hustotou. Pri hmotnosti približne 550 kilogramov obsahuje približne 80 kWh energie. Vďaka tomu poskytuje modelu BMW i4 dojazd do vzdialenosti približne 600 kilometrov. Prvé Grand Coupé značky BMW i zrýchli z 0 na 100 km/h za približne 4,0 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť viac ako 200 km/h.

Gran Coupé pre pokročilé 21. storočie

Čisto elektrický model BMW i4 sa začne vyrábať od roku 2021 a následne sa dostane na celosvetové automobilové trhy. Nový model sa bude vyrábať v hlavnom závode spoločnosti v Mníchove, kde sa vyrábajú aj ostatné vozidlá modelového radu BMW radu 3 a 4. Okrem športového a elegantného dizajnu, typického pre 4-dverové kupé značky, sa BMW i4 vyznačuje výnimočnými dynamickými výkonovými vlastnosťami.

Flexibilná konštrukcia vozidla, ploché, nízko umiestnené vysokonapäťové batérie a kompaktná technológia pohonu poskytuje pri tvorbe dizajnu mimoriadnu úroveň slobody. BMW i4 spája charakteristické proporcie 4-dverového kupé s typickými dizajnovými prvkami modelov BMW i. Dynamicky natiahnuté línie a precízne tvarované povrchy idú ruka v ruke s aerodynamicky upravenými prvkami exteriéru a zároveň s trvalo udržateľnými prvkami špecifickými pre BMW i.

Modulárny a flexibilný

Elektrický pohon nového BMW i4, jeho nabíjaciu jednotku a vysokonapäťovú batériu si vyvinula spoločnosť BMW Group sama. Výroba bude taktiež pod vlastnou strechou, prípadne na základe presných špecifikácií, ktoré zadá spoločnosť BMW Group. V tomto prípade sa podarilo zapracovať všetky skúsenosti nadobudnuté počas vývoja predošlých generácií technológie pohonu BMW eDrive so zámerom priebežne vylepšovať všetky jeho súčasti.

Piata generácia technológie BMW eDrive obsahuje mimoriadne kompaktný pohon, v ktorom elektrický motor, prevodovka a výkonová elektronika tvoria jeden celok. Tento pohon sa dá zapracovať do všetkých druhov vozidiel a bude dostupný pre viacero modelov s rôznymi úrovňami výkonu. Mimoriadne kompaktná konštrukcia systému umožňuje výrazný nárast energetickej hustoty, ako aj zníženie hmotnosti a zjednodušenie výroby. Výroba ďalšej generácie elektrických motorov sa už zaobíde bez materiálov označených ako vzácne zeminy.

Ďalšia generácia nabíjacieho zariadenia sa vyznačuje jednotnou konštrukciou, ktorá sa dá zabudovať do všetkých druhov budúcich vozidiel. Možno ju používať v plug-in hybridných modeloch, ako aj v čisto elektricky poháňaných vozidlách a je navrhnutá tak, aby zvládla nabíjací výkon až do 150 kW. To umožňuje, aby sa vysokonapäťová batéria modelu BMW i4 nabila na 80 percent svojej plnej kapacity približne za 35 minút. To znamená, že na dojazd do vzdialenosti 100 km sa nabije približne za šesť minút.

Batérie použité v modeli BMW i4 a v ostatných elektrických vozidlách majú v každom module vyšší počet článkov, menší počet komponentov, kompaktnejšiu konštrukciu a vzhľadom na usporiadanie aj vyššiu flexibilitu.