Plány Daimleru na prechod na zelený pohon bude stáť pracovné miesta. Motory bude dovážať spoločnosť Cummins.
Stredne veľké úžitkáče dostanú motory z Ameriky, potvrdil to šéf divízie Daimler Trucks Martin Daum. Plány automobilky investovať do výroby elektrických úžitkových vozidiel totiž klopú na dvere a vývoj nových motorov priamo v automobilke sa javí ako nerentabilný. Ohrozené budú aj pracovné miesta v Európe.
Odbornejšie pracovné miesta
„Ozeleňovanie“ motorizmu sa stalo realitou už dávno. Bolo len otázkou času, kedy k nemu vo väčšej miere začnú pristupovať aj výrobcovia úžitkových automobilov. Doterajšie dízlové motory totiž nebudú spĺňať emisné normy večne a neustále sprísňovanie týchto noriem ich prakticky vytláča nielen z miest s obmedzeným vstupom pre naftové vozidlá, ale aj z trhu ako takého.

„Pravda, ktorej sa musíme pozrieť do očí, je: Transformácia bude stáť pracovné miesta,“ tvrdí Daum. A nie je ďaleko od pravdy. Podľa jeho odhadov bude výroba elektrických vozidiel vyžadovať menej pracovnej sily ako dnes. Určite sa otvoria aj nové pracovné pozície, no prevažne pre ľudí s odborným vzdelaním.
Cummins ako liek na preklenutie
Aby bolo možné výrobu Daimleru transformovať postupne, automobilka bude utlmovať vývoj a výrobu konvenčných motorov a zároveň nakopávať výrobné kapacity v elektromobilovom sektore. Na to, aby bola schopná pokryť výpadky, využije motory spoločnosti Cummins predovšetkým do stredne veľkých úžitkových automobilov.

„Krok so spoločnosťou Cummins nám pomáha docieliť dlhšiu periódu na adaptáciu,“ hovorí Daum, informuje nemecký portál Heise News. Pri výrobe vozidiel na elektrický pohon nepôjde len o technológie s použitím batérií. Daimler plánuje aj vývoj áut s pohonom palivových článkov na dlhšie trate. Tento vývoj bude prebiehať bok po boku s Volvom.