Škoda Scala je veľmi dobrý hatchback nižšej strednej triedy. Nemôžeme sa však zbaviť pocitu, že od jeho premiéry sa na model trocha zabudlo. Žiadna oplastovaná verzia, žiadne RS – kto chce silnú Scalu, musel si vystačiť so 150-koňovou verziou motora 1,5 TSI. Teraz však nemecká Škoda pripravila riešenie! Drahé, ale predsa.
Novinka bola vyvinutá nemeckou divíziou Škody Auto v spolupráci s renomovanými tunermi koncernu, spoločnosťou ABT a predáva sa na nemeckom trhu priamo od dílera a so zárukou.
Takmer RS
Základom pre úpravu je štvorvalcový motor 1,5 TSI a šesťstupňová manuálna prevodovka, špecialisti na náhradné diely z Kemptenu však motor naladili tak, aby dokázal generovať spoľahlivých 190 koní a krútiaci moment 290 Nm. O 40 jednotiek si tak polepšil aj výkon, aj krútiaci moment.
Scala Edition S vychádza z prevedenia Monte Carlo a okrem zvýšenia výkonu získava aj tuhšie tlmiče a pružiny, vďaka ktorým je hatchback bližšie k ceste o 15 milimetrov. 18″ palcové disky kolies sú z dielne ABT, podobne aj ľahký bodykit, v ktorého tvorbe má nemecký úpravca dlhoročnú prax. Keďže sa vychádza z Monte Carla, Scalu Edition S môžete mať v akejkoľvek farbe, ak to bude čierna, sivá alebo červená.
Produkcia bude obmedzená na 500 kusov a nemecké zastúpenie Škody Auto už prijíma objednávky, no lacné to nebude. Scala Edition S totiž vyjde na 33 790 eur za kus! To je o 9 tisíc viac, ako chce tamojší importér za Scalu Monte Carlo. Za exkluzivitu sa síce platí – ale či existuje nejaký rozumný dôvod, prečo nekúpiť radšej Octaviu RS, to pochybujeme.