Chcete Škodu Scala RS? Nemci vám ju postavia, za 190 koní si však priplatíte

6679

Škoda Scala je veľmi dobrý hatchback nižšej strednej triedy. Nemôžeme sa však zbaviť pocitu, že od jeho premiéry sa na model trocha zabudlo. Žiadna oplastovaná verzia, žiadne RS – kto chce silnú Scalu, musel si vystačiť so 150-koňovou verziou motora 1,5 TSI. Teraz však nemecká Škoda pripravila riešenie! Drahé, ale predsa.

Novinka bola vyvinutá nemeckou divíziou Škody Auto v spolupráci s renomovanými tunermi koncernu, spoločnosťou ABT a predáva sa na nemeckom trhu priamo od dílera a so zárukou.

Zdroj: Škoda Auto Deutschland

Takmer RS

Základom pre úpravu je štvorvalcový motor 1,5 TSI a šesťstupňová manuálna prevodovka, špecialisti na náhradné diely z Kemptenu však motor naladili tak, aby dokázal generovať spoľahlivých 190 koní a krútiaci moment 290 Nm. O 40 jednotiek si tak polepšil aj výkon, aj krútiaci moment.

Zdroj: Škoda Auto Deutschland

Scala Edition S vychádza z prevedenia Monte Carlo a okrem zvýšenia výkonu získava aj tuhšie tlmiče a pružiny, vďaka ktorým je hatchback bližšie k ceste o 15 milimetrov. 18″ palcové disky kolies sú z dielne ABT, podobne aj ľahký bodykit, v ktorého tvorbe má nemecký úpravca dlhoročnú prax. Keďže sa vychádza z Monte Carla, Scalu Edition S môžete mať v akejkoľvek farbe, ak to bude čierna, sivá alebo červená. 

Produkcia bude obmedzená na 500 kusov a nemecké zastúpenie Škody Auto už prijíma objednávky, no lacné to nebude. Scala Edition S totiž vyjde na 33 790 eur za kus! To je o  9 tisíc viac, ako chce tamojší importér za Scalu Monte Carlo. Za exkluzivitu sa síce platí – ale či existuje nejaký rozumný dôvod, prečo nekúpiť radšej Octaviu RS, to pochybujeme.