Český elektromobil Luka EV zlacnel! A to o celú štvrtinu

4070

Elektromobilov je v médiách ako húb po daždi. Snažia sa byť zaujímavé na 1000 spôsobov, no niečo im chýba. To „niečo“ ponúka krásny český elektromobil Luka EV, ktorý prešiel hviezdnou bránou zo 60-tch rokov, aby nás naučil dobrému vkusu a starosvetským mravom.

Dôvodom, prečo sa tešiť na globálny príchod elektromobilov, je ich pomerne jednoduchá konštrukcia. Dôkazom toho je aj Luka EV, pretože pokiaľ by ste chceli takúto malosériovú retro imidžovku so spaľovacím motorom, buď si pripravte státisíce, alebo sa obráťte na britskú automobilku Morgan.

Luka EV je s cenovkou na veľmi priaznivej úrovni a to nie je jediný parameter, ktorý vás prekvapí a duplom v prípade elektromobilu.

Menej je len viac

Elektrické retro kupé bolo predstavené svetu pred dvomi rokmi s pomerne zložitou technologickou výbavou. Variant nazvaný „In-wheel“ prišiel so štovicou elektromotorov, z ktorých sa každý nachádzal v jednom z kolies auta. Prvý model teda, logicky, pracoval s pohonom všetkých kolies. V prípade modelu „Traditional“ je však koncepcia odlišná.

Miesto elektromotora v každom jednom z kolies je pod kapotou umiestnený jeden elektromotor, ktorý posiela výkon na predné kolesá. Novo vyvinutá hliníková platforma využíva prednú nápravu McPherson a vzadu je prekvapivo prítomné viacprvkové zavesenie. Zjednodušený model Traditional je o 71 kilogramov ťažší, čo jeho celkovú hmotnosť vystrelilo na 886 kg. Je však o kúsok výkonnejší.

Kým verzia In-wheel pracovala so spoločným výkonom štvorice elektromotorov na úrovni 50 kW/68 koní, novinka má k dispozícii 55 kW/75 koní. Aj napriek miernemu nárastu hmotnosti a výkonu sa však novinke predĺžil dojazd o 10 km, čo vytvorilo použiteľný rádius na jedno nabitie s polometrom 310 km. Batérie majú kapacitu 26,4 kWh.

Prijateľné čísla, prijateľná cenovka

Maximálna rýchlosť Luka EV Traditional je na úrovni 140 km/h a šprint z nuly na 100 km/h zvládne za 9,8 sekundy, čo je pre porovnanie zrýchlenie podobné bežnému rodinnému hatchbacku. Verzia Traditional má byť zároveň tichšia no a jednoduchší a ľahší podvozok spolu s kolesami bez elektromotorov majú zaručiť pohodlnejšiu jazdu.

Cenovka je v prípade novinky o dosť nižšia a firma MW Motors s ňou poriadne prekvapuje. V prípade verzie In-wheel by ste si mali pripraviť 40 000 eur. Verzia Traditional začína na výrazne nižšej čiastke 30 000 eur. V oboch prípadoch sú ceny stanovené bez DPH, tak si k tomu pripočítajte ešte 21% z celkovej ceny auta.

NEPREHLIADNITE: