Ako ovplyvnila pandemická situácia trh s ojazdenými vozidlami? Vo vzduchu visí niekoľko trendov, ktoré sme sa dozvedeli od vedenia spoločnosti AAA Auto na tlačovej konferencii. V skratke je to však celkom jednoduché: Individualizmus, on-line a SUV. Vitajte v roku 2020.
Pandémia sa dotkla naozaj každého priemyselného odvetvia a trh s ojazdenými vozidlami nie je výnimkou. Ako sa so situáciou vysporiadala najväčšia sieť autobazárov na v Česku a na Slovensku, AAA Auto, nám predstavilo jej vedenie na utorkovej tlačovke.
Šťastie v nešťastí
Aj napriek prekérnej predajnej situácii, skupina AURES Holdings tento rok predá vo svojej sieti AAA Auto približne 73 000 vozidiel. Bude to dokonca piaty najlepší výsledok v 28-ročnej histórii spoločnosti. Bude sa aj naďalej expandovať, a to hlavne v Poľsku, kde počas nasledujúceho roku plánuje otvoriť až desať výkupných a predajných pobočiek.
Za šťastie v nešťastí vďačí celá skupina predovšetkým spotrebiteľskému správaniu zákazníkov. Vyzerá to totiž tak, že trh s novými vozidlami utrpel aj na úkor trhu s jazdenkami. V preklade: Ľudia začali zvažovať ekonomické dopady kúpy nového automobilu a skrátka im vyšlo, že dnes je lepšie kúpiť jazdenku.
Vďaka tomu doteraz za tento rok skupina v sieti AAA Auto predala 56 000 vozidiel, z toho v Českej republike 31 700, na Slovensku 10 700, v Poľsku 10 300 a v Maďarsku 2 550. Sieť má v strednej Európe stabilne v ponuke celkom približne 12 000 vozidiel, z toho v Českej republike 8 000.
Najpredávanejšie autá v sieti AAA AUTO za 9 mesiacov roku 2020 |
||||
Česká republika |
Poľsko |
Slovensko |
Maďarsko |
|
1. |
Škoda Octavia |
Opel Astra |
Škoda Octavia |
Opel Astra |
2. |
Škoda Fabia |
Ford Focus |
Škoda Fabia |
Ford Focus |
3. |
Volkswagen Passat |
Škoda Octavia |
Volkswagen Passat |
Suzuki Swift |
4. |
Škoda Superb |
Volkswagen Passat |
Volkswagen Golf |
Mazda 3 |
5. |
Volkswagen Golf |
Škoda Fabia |
Kia Sportage |
Škoda Octavia |
6. |
Hyundai i30 |
Opel Insignia |
Škoda Superb |
Volkswagen Passat |
7. |
Škoda Rapid |
Volkswagen Golf |
Kia Ceed |
Renault Megane |
8. |
Ford Focus |
Renault Clio |
Ford Focus |
Volkswagen Golf |
9. |
Ford Mondeo |
Opel Corsa |
Hyundai i30 |
Ford Mondeo |
10. |
Kia Ceed |
Dacia Duster |
Opel Astra |
Opel Corsa |
Budúcnosť je digitálna (a trocha drahšia)
A čo ďalej? Skupina rastie aj v Českej republike a na Slovensku, kde prostredníctvom rekonštrukcií alebo sťahovania do výhodnejších lokalít zvyšuje kapacitu jednotlivých autocentier. Vo svojej rozvojovej stratégii skupina stavila na digitalizáciu predajných aj vnútorných procesov, do ktorých počas dvoch rokov bude investovať 5 miliónov eur. Práve on-line bol nosným pilierom spoločnosti v časoch prísneho lockdownu.
Zmeny na trhu ale predsa nastali. Logickým dôsledkom zvýšeného dopytu po ojazdených automobiloch a výpadku produkcie nových áut je zvýšenie cien jazdeniek, v priemere až o 10 percent. Dobré hospodárske výsledky spoločnosti však naznačujú, že táto situácia môže zostať prechodnou. Dávajte si však pozor najmä na ceny automobilov v kategórii SUV, pretože tú Slováci aj naďalej milujú – za 1 rok zvýšila svoj trhový podiel dvojnásobne.
NEPREHLIADNITE: