Značka Bugatti už pred niekoľkými mesiacmi avizovala, že jej najnovší model bude poháňať vidlicový šestnásťvalec s dvomi radmi po osem valcov. A čo legendárny francúzsky výrobca raz sľúbi, to aj splní! Dámy a páni, predstavujeme vám Bugatti Tourbillon.
Názov Tourbillon pochádza z prostredia vreckových ručičkových hodiniek a ide o jedinečné zariadenie, ktoré vynašiel na konci 18. storočia Abraham Louis Breguet. Toto zariadenie malo eliminovať vplyv zotrvačnej sily a gravitácie pôsobiacich na mechanizmus hodiniek, ale nás viac zaujíma novinka od Bugatti.
Atmosférické srdce
Poďme priamo k tomu najdôležitejšiemu. Základom pohonu nového Bugatti Tourbillon je 8,3-litrový atmosférický motor V16 s výkonom 735 kW (1 000 k) a najvyšším krútiacim momentom 900 Nm. Spaľovací motor ešte dopĺňajú tri elektromotory, nové Bugatti je totiž plug-in hybrid!
Ide o trojicu synchrónnych elektromotorov, pričom každý z nich disponuje rovnakým výkonom 250 kW (340 k). Dva elektromotory roztáčajú kolesá prednej nápravy, tretí sa stará o pohon zadných kolies. Už asi tušíte, že kombinovaný výkon je beštiálny.
A máte pravdu. Kombinovaný výkon plug-in hybridnej sústavy dosahuje hodnotu 1 324 kW (1 800 k). Vďaka tomu je Bugatti na stovke za dve sekundy, dvestovku dosiahne pod 5 sekúnd, za menej ako 10 sekúnd už Tourbillon letí rýchlosťou 300 km/h a za dvadsaťpäť sekúnd ukazuje ručička tachometra 400 km/h!
Dojazd 60 kilometrov
Lítiovo-iónový trakčný akumulátor v Bugatti Tourbillon má kapacitu 24,8 kWh, z 0 na 80 percent kapacity sa dokáže nabiť už za 12 sekúnd a v čisto elektrickom režime dokáže super-rýchla novinka prejsť okolo 60 kilometrov.
Bugatti má v pláne vyrobiť maximálne 250 kusov a pokiaľ by ste chceli byť majiteľom jedného z nich, museli by ste spod vankúša vytiahnuť takmer 4 milióny eur. Prvé modely by sa na cesty mali dostať v priebehu roka 2026.