BMW M8 MotoGP bude dohliadať na bezpečnosť pretekárskeho seriálu

236

Bavoráci už tradične dodávajú sprievodné vozidlo Safety Car najznámejšiemu seriálu pretekov motoriek na svete. Vždy je to zaručená bomba a úplne nový model, ktorý sa len ledva dostal na trh. BMW M8 MotoGP je vyše 600-koňový dôkaz toho, že aj bezpečnosť môže byť zábavná.

BMW M8 MotoGP je v podstate najsilnejším modelom osmičkového radu. Ide o BMW M8 Competition a už len táto samotná informácia konštatuje zrejmé.

Počas pozastavených pretekov predsa nemôžu dvojkolesovým špeciálom vychladnúť pneumatiky, to je hádam jasné.

Tradícia

Safety Car BMW M8 Moto GP sa prvý krát predstavil tento víkend na rakúskej veľkej cene odohrávajúcej sa na okruhu Red Bull Ring. Bavorská značka nie je v seriáli Moto GP žiadnym nováčikom. Podobne ako Mercedes-Benz ktorý dodáva modely AMG do seriálu Formule 1, je BMW partnerom seriálu pretekov motoriek. Už od roku 1999 sú Bavoráci partnerom organizátora pretekov Dorna Sports a ich model zastáva funkciu „Oficiálneho vozidla MotoGP“.

BMW Z8 bolo historicky prvým BMW, ktoré zastávalo funkciu Safety Car v seriáli Moto GP. Poháňal ho 5-litorvý motor V8 a jedna z jeho kópií bola rozpílená záporáckym vrtuľníkom v Bondovke Jeden svet nestačí

Prvým modelom ktorý zastával funkciu Safety Car bol v roku 1999 roadster BMW Z8, ktorý sa predstavil aj vo filme Jeden svet nestačí s Jamesom Bondom. Po osemvalcovej „zetosmičke“ nasledoval o kupé BMW Z4 M, po ňom BMW 1M kupé, M4 kupé, M2 kupé a prvou štvorkolkou v službách Moto GP sa stalo BMW M5 Competition. Podobnú techniku a pohon dnes používa aj aktuálny Safety Car BMW M8 Competition.

Malý špeciál

Safety Car od BMW slúži značke ako chodiaca reklama, ktorá zahŕňa mnohé prvky z katalógu divízie M. Medzi ne patria napríklad výrazné koncovky výfuku, kryt motora, zadný difúzor, široké prahy dverí, lemy nasávacích otvorov a kryty spätných zrkadiel z uhlíkových vlákien. Týmto ani zďaleka nekončíme. Chodiaci showroom príplatkovej výbavy toho ešte zvládne.

Pokračujeme volantom s prvkami z uhlíkových vlákien, koberčekmi či titánovým výfukovým systémom. Taktiež však obsahuje výbavu, ktorú si dokúpiť nemôžete, z ktorej je nutné spomenúť OBRIE zadné krídlo, ktoré pochádza priamo z pretekárskeho špeciálu M8 GTE. Ďalej tu máme veľký LED panel pre výstražnú signalizáciu či samotnú kapotu, ktorá nemá klasické pánty ale pretekárske poistky.

Ne-Pohoďák

V záujme zníženia hmotnosti opustili palubu zadné sedadlá, ktoré nahradila omnoho praktickejšia klietka. Klasické kreslá nahradili škrupiny Recaro a klasické trojbodové pásy ustúpili pretekárskemu šesťbodovému systému. Pod kapotou sa ale prekvapivo neudialo dohromady nič, no M8 Competition nie je zrovna modelom, ktorý by potreboval dodatočný výkonnostný doping.

Týmto pádom je šoférovi sprievodného vozidla k dispozícii celkovo 460 kW/625 koní výkonu, ktoré dodáva 4,4-litrový motor V8. Tento výkon by mal spoločne s mierne zníženou hmotnosťou zaručiť, že sa jazdci nebudú počas prerušených pretekov nudiť a nevychladnú im starostlivo zahriate pneumatiky. Po premiére na Red Bull Ringu bude najbližšia príležitosť zbadať BMW M8 Safety Car o dva týždne na okruhu Silverstone.