BMW M5 Touring: Oteckovia, TOTO je niečo pre vás!

404

Základnou myšlienkou pre vznik bavorskej novinky bolo spojenie komplexného zážitku z jazdy s každodenným využitím a so schopnosťou jazdy na dlhé vzdialenosti. Navyše s podmanivým výkonom a možnosťou jazdiť len čisto na elektrický pohon. BMW M5 Touring zrýchli na stovku za 3,6 sekundy a vyčarí úsmev na tvárach vďaka svojej pružnosti a presnosti ovládania.

Špecifický dizajn bočnej časti karosérie zahŕňa výrazne rozšírené blatníkov kolies. Spája sa tiež s dlhou líniou strechy, čím sa M5 Touring chce odlíšiť od štandardného modelu BMW radu 5 Touring. Prednú časť tvarujú veľké otvory na prívod vzduchu a novo navrhnuté ľadvinky masky chladiča.  Nechýba obrysové osvetlenie Iconic Glow a ani adaptívne LED svetlomety.

Plug-in hybrid je v kurze 

Športové kombi využíva pohonný systém M HYBRID, ktorý spája 4,4-litrový benzínový motor V8 a elektromotor integrovaný do osemstupňovej prevodovky M Steptronic. Spaľovací motor dosahuje maximálny výkon 430 kW (585 k) a maximálny krútiaci moment 750 Nm v mimoriadne širokom pásme od 1 800 až do 5 400 ot./min.

Elektromotor produkuje maximálny výkon 145 kW (197 k) a jeho krútiaci moment 280 Nm sa pomocou predradenia zvyšuje na efektívny krútiaci moment 450 Nm dostupný na vstupe do prevodovky. Spaľovací a elektrický motor spolu generujú maximálny výkon 535 kW (727 k) a maximálny krútiaci moment 1 000 Nm. BMW M5 Touring šprintuje z pokoja na 100 km/h za 3,6 sekundy a rýchlosť 200 km/h dosiahne za 11,1 sekundy.

Dojazd takmer 70 kilometrov 

V závislosti od zvoleného jazdného režimu môžu nárast výkonu akusticky sprevádzať špeciálne skomponované zvuky. Čisto elektrický pohon umožňuje jazdu rýchlosťou až do 140 km/h, vysokonapäťová batéria poskytuje využiteľnú kapacitu 18,6 kWh. Nachádza sa v spodnej časti karosérie a M5 Touring podľa testovacieho cyklu WLTP dosahuje elektrický dojazd 61 – 67 kilometrov.

Kokpit nového BMW M5 Touring je primárne zameraný na vodiča a evokuje pocit pretekárskeho vozidla. Všimnúť si môžete nový športový volant, zakrivený displej pozostávajúci z 12,3-palcovej obrazovky prístrojovej dosky a stredového dotykového displeja s uhlopriečkou 14,9 palca a tiež štandardne dodávaný head-up displej. Uvedenie na trh sa očakáva v novembri.