Audi Q2 prichádza o Alcantaru v interiéri a má nový sexy pár očí

461
Zdroj: Audi

Na cestách ich u nás síce nie sú mraky, no podľa značky sa tešia veľkej obľube. Preto prišiel čas malý prémiový crossover z Ingolstadtu osviežiť. V zásade sa neudialo nič prevratné, no niektoré zmeny si podľa Audi vypýtali samotní zákazníci.

Audi Q2 v rámci osvieženia svojho dizajnu prekvapivo narástla na dĺžku o niekoľko mili-metrov na celkových 4,21 metra. V zásade si však túto zmenu v rozmeroch berie na plecia prepracovaná predná maska.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

V poslednej dobe však v rámci jednej generácie dokážu autá narásť aj o celé centimetre na dĺžku, tak sa nie je príliš čomu čudovať. V tomto prípade je však dôležitejší samotný dizajn.

Polygóny

Nos auta tvorí po novom 15 polygónov umiestnených v typickej prednej maske Singleframe. Požiadavka zákazníkov na svetlomety s najnovšou technológiou (Matrix LED) bola v Audi vypočutá, čo samozrejme pri-nieslo novinke aktualizovaný svetelný podpis.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

V ponuke pribudlo niekoľko nových odtieňov laku a nechýbajú ani veľmi dobre vyzerajúce polepy a športovo pôsobiace detaily, ktoré si môžete na Q2 objednať už od jej vstupu na trh.

Zbohom Alcantara

Do katalógu interiérového vyhotovenia sa dostal nový materiál z mikrovlákien menom Di-namica, ktorý v ponuke nahradil brúsenú kožu. Dizajnéri interiéru Audi združili poťahy sedadiel a farby do ôsmich paketov, z ktorých štyri sú na výber pri základnom interiéri a štyri pri interiéri S line. To isté platí aj pre príplatkovú výbavu, ktorej prvky si nevyberáte po jednom, no spoločne v balíkoch.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Batožinový priestor sa pochopiteľne nezmenil a ponúkne 405 litrov objemu. Digitalizácia mo-delu prináša 12,3-palcový digitány prístrojový štít a 8,3-palcový displej systému MMI. Pokiaľ sa chystáte pri kúpe Q2 rozbiť bank či susedom okná, v ponuke nájdete 705-wattový audio systém Bang & Olufsen so 14 reproduktormi.

Moderné srdcia

Ponuka motorizácií počíta s prepracovanými naftovými motormi s technológiou twin-dosing (vstrekovanie močoviny) alebo benzínovým motorom 1,5 TFSI, s vypínamím dvoch valcom pri nízkej záťaži (označuje sa ako 35 TFSI). Ten ponúkne výkon 110 kW/150 koní má sériovo 6-stupňovú manuálnu prevodovku, na želanie 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku S tronic.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Pre niektoré motory je k dispozícii systém pohonu všetkých kolies quattro. Jeho hydraulicky ovládaná multilamelová spojka novej generácie prenáša časť alebo – v prípade potreby – aj celý krútiacimi moment motora na zadné kolesá. Celkovo budú mať zákazníci na výber z piatich motorizácií.