Audi prestavuje druhý koncept z radu e-tron. Na trh príde už o dva roky

778

Audi predstavuje ďalší, v poradí druhý koncept plne elektrického automobilu s názvom e-tron Sportsback. Novinka zdieľa techniku s konceptom e-tron quattro z roku 2015, ktorý chce automobilka v sériovej podobe uviesť na trh už budúci rok.

Najnovší koncept stavia najmä na svojom dizajne. Podľa oficiálnych vyjadrení Audi sa pozeráme na automobil novej triedy. Pozornému divákovi však neunikne, že podobnú koncepciu asi pred desiatimi rokmi predstavil SsangYong a vo veľkom ju rozšírilo aj konkurenčné BMW. Laicky povedané, koncept kombinuje prvky liftbacku s proporciami modelov SUV. Rozmerovo elektromobil dosahuje takmer rovnakú dĺžku a rázvor kolies ako Audi A7, ktoré prekonáva len vo výške a šírke.

Dizajn konceptu je jasne identifikovateľný. Už z diaľky bude teda jasné, že sa pozeráte na Audi. Zjednodušenú šesťuholníkovú masku známu zo súčasných modelov Audi dopĺňajú nové digitálne matrix full-LED svetlomety. Bočný pohľad odhaľuje pomerne dramaticky sa zvažujúcu strechu, ktorá sa plynule klesá až k horizontálne situovaným zadným svetlometom. Tu sa Audi zrejme inšpirovalo športovými tvarmi niektorých modelov Porsche.

Interiér konceptu dýcha futurizmom. Kombinovaný je so známymi systémami Audi. Nájdeme v ňom napríklad Virtual Cockpit s dotykovými plochami, jazdných asistentov, autopilota a parkovanie na diaľku, ktoré sa objaví aj v novom modeli A8. Predpokladá sa, že výbava bude v čase uvedenia na trh ešte sofistikovanejšia.

Audi vybavilo svoj najnovší koncept trojicou elektromotorov s celkovým výkonom 320 kW. Momentovo je koncept schopný poskytnúť až 370 kW samozrejme na úkor skrátenia dojazdu. Zrýchlenie z 0-100 km/h vozidlo zvládne za 4,5 sekundy, čo sa dá považovať pri aute tejto triedy za priemernú hodnotu. Šťavu elektromotorom dodáva 95 kWh akumulátor, ktorý podľa predpokladov postačí na 500 kilometrov.

Zaujímavé je rozdelenie motorov. Jeden elektromotorov zabezpečuje pohon výhradne prednej nápravy a ostatná dvojica sa stará a pohon zadnej nápravy. Vzhľadom k úspore energie sú v bežnej premávke zadné motory vypnuté. Vozidlo je tak poháňané výhradne prednou nápravou. Ak však vodič zvolí pohon 4×4 alebo prišliapne plyn na podlahu, zadný pár ihneď poskytne potrebný výkon.