AMG vyvíja šesťvalec s výkonom osemvalca. Pomôže elektrické turbo

837

Športovú divíziu Mercedes-AMG vám určite predstavovať nemusíme. Spoločnosť s viac než päťdesiat ročnou tradíciou výkonovo upravuje vozidlá Mercedes-Benz do vrcholných verzií s prívlastkom AMG.

Slávne motory V8 a V12, ktoré dodnes poháňajú vrcholné verzie vybraných modelov by sa už čoskoro mohli stať minulosťou. Za ich postupné nahradenie môže jednak neustále sa zvyšujúci dopyt po športových verziách Mercedesu, ktoré sú vďaka týmto jednotkám emisne náročné. Divízia AMG však plánuje už v blízkej budúcnosti predstaviť nový menší šesťvalcový agregát, ktorý sa stane základným kameňom novej stratégie pohonných jednotiek s logom AMG. Trojlitrový šesťvalec, vybavený elektrickým turbodúchadlom a systémom ISG (Integrieter Starter-Generator), výkonovo dorovná väčší osemvalec a zníži spotrebu paliva a emisnú náročnosť.

Tieto informácie potvrdil samotný šéf divízie AMG, Tobias Moers, na práve prebiehajúcom autosalóne v Šanghaji. Moers ďalej prezradil, že nová jednotka bude vybavená 48V elektronikou, ktorá spolupracuje s novou generáciou elektrických turbodúchadiel a hybridných systémov. Tie divízia AMG vyvíja spoločne s Mercedesom. Mercedes-AMG zároveň investuje nemalé prostriedky aj do elektrických športových vozdiel, ktoré by mohli tvoriť budúcnosť športových vozidiel.

Prvé šesťvalcové jednotky novej generácie od AMG by sa mohli objaviť už vo vrcholných verziách nasledujúcej generácie Mercedesu triedy E. Báť sa však určite netreba napriek menšiemu počtu valcov AMG určite nenechá svojej povesti nič dlžné a opäť záujemcov prekvapí vysokým výkonom, dynamikou a najmä potešením z jazdy.