Búrka v Stellantise, najvyšší šéf dal výpoveď a končí!

307

Takýto krok asi nikto nečakal. Výkonný riaditeľ koncernu Stellantis na vlastnú žiadosť končí vo funkcii. Carlos Tavares zastával post šéfa od roku 2021, jeho výpoveď pravdepodobne súvisí so zlými výsledkami a zároveň s nepopulárnym názorom na elektromobilitu. 

O riaditeľa teda prichádzajú značky ako Citroën, DS, Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Lancia a niekoľko ďalších. Už 66-ročný Portugalčan sa často kriticky vyjadroval k smerovaniu automobilového priemyslu v Európe. Hovoril, že elektrické autá sú príliš drahé a za ľudovo prijateľnú cenu ich v súčasnosti dokážu vyrábať iba Číňania.

Elektromobily sú drahé 

Tavares vyjadri nesúhlas s reguláciami, ktoré prakticky zabraňujú výrobcom ďalej vyvíjať spaľovacie motory. Bývalý testovací inžinier Renaultu tiež tvrdil, že európsky automobilový priemysel by sa nemal bezhlavo rútiť za vidinou nulových emisií. Bezpečnosť a ekologickosť nových áut považoval za dôležitú, ale dôraz kládol aj na cenovú dostupnosť.

Vlastný pohľad na smerovanie automobilového priemyslu však určite nebol jediný dôvod jeho výpovede. Oveľa vážnejšie vyznievajú zlé ekonomické výsledky koncernu Stellantis, ktorý tento rok predal menej áut, než sa očakávalo. Tavares dokonca hovoril o úplnom konci niektorých značiek.

Nie sú peniaze, nie je značka 

Bývalý šéf Stellantisu neskrýval presvedčenie, že značky, ktoré nezarábajú musia definitívne skončiť. Výrobu aktuálne obmedzuje napríklad Fiat, ktorý najnovšie stratil dominantnú pozíciu na domácom trhu. Ružovo to nevyzerá ani v kuchyni ostatných značiek.

Na nového šéfa koncernu Stellantis tak čaká neľahká úloha. Bude zaujímavé sledovať, akým smerom sa budú ich automobily uberať. Nateraz je teda isté iba to, že radikálne zmeny sú nevyhnutné, o peniaze totiž ide až v prvom rade.