TEST Seat Alhambra: Labutia pieseň bezchybného auta

1749
Zdroj: Rasťo Bujna

Seat Alhambra je ikonou, a to mi nikto nevyvráti. Od rodinných MPV sa však upúšťa, a tak ani ikony nie sú “nesmrteľné”. Alhambra, toto je tvoja labutia pieseň.

Ktoré auto vám napadne ako prvé, keď sa povie “rodinné auto”? Odpoveď neviem, ale rozhodne viem, že Alhambra bude niekde na začiatku rebríčku. Ide totiž o MPV. Typ auta, ktorý je ako pes. Spája rodinu. Problémom však je, že modely MPV sú voľbou rozumu. A nechcem sem písať nejaké politické príklady alebo marketingové vysvetlenia, ale myslíte si, že ľudia sú tvory rozumné? No… A presne tak sa to stalo. Modely MPV sa dostali na okraj potravinového reťazca a nahradili ich veľké SUV.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

A pritom Alhambra stále má čo ponúknuť. Jej dizajn je stále moderný aj napriek tomu, že aktuálnu druhú generáciu predstavili ešte v roku 2010. Iste, denné svietenie je stále “žiarovkové” a ani svetlomety nie sú LED, ale bixenónové.

Etalón praktickosti

Ak hovoriť o rodine, tak jednoznačne v spojení s praktickosťou. A ak hovoriť o praktickosti, tak Alhambra spĺňa všetky potrebné aspekty. Obrovský batožinový priestor? Má. A nielen to. Má dokonca až 7 sedadiel a zabudované detské sedačky. Stačí vyklopiť sedák a namiesto bežnej hlavovej opierky nasadiť špeciálnu s bočnými opierkami.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Sedenie vzadu je dokonale priestranné. A sedenie v treťom rade je tradične skôr núdzové. Ak však budete potrebovať viac miesta, stačí sedadlá v druhom rade posunúť viac dopredu a miesto na kolená sa veľmi komfortne rozloží medzi oba rady.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Ďalším z klenotov Alhambry sú posuvné dvere, ktorými sa modely SUV pochváliť nemôžu. A dokonca ani mnohé MPV túto možnosť neponúkajú. V Alhambre sú nielen posuvné, ale aj elektrické. A to sa veľmi hodí napríklad na parkovisku.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Predzvesť konca

O konci Alhambry sme informovali ešte v roku 2020. A jej odchod je pomaly cítiť aj na ponuke motorov. Tie posledné kusy sú dostupné už len s benzínovým štvorvalcom s objemom 1,4 litra a výkonom 150 koní. My sme ju dostali so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Z hľadiska jazdných vlastností je Alhambra výbornou voľbou. Ponúka mäkkú a komfortnú jazdu, stabilný prejazd zákrutami a tiché vozenie sa po nerovnostiach. Jedinou slabinou je práve motor, ktorý do Alhambry dostali práve emisné limity. Spolu s prevodovkou je orientovaný vyslovene na spotrebu. Nechýba jej para, ale reakcie na plynový pedál sú skôr opatrné.

Predsa jeden nedostatok?

Alhambra je výborným autom. Ak ju vnímate optikou jej veku, nie je jej príliš čo vytknúť. Jediným, avšak celkom významným nedostatkom, je jej cena. Posledné skladové vozidlá už majú cenovku viac ako 39 tisíc eur. Iste, nejde o absolútne základné výbavy, ale aj tak to nie je málo.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Otázkou len je, či je ešte cena zaujímavou informáciou. V dobe písania testu bola na sklade už len posledná slovenská Alhambra. A tak je lepším záverom jedno veľké ĎAKUJEM. Za všetky detské zážitky.