Vyzerá to tak, že pre Teslu sa pomaly začínajú ťažšie časy. Nielen, že na trh prichádza niekoľko alternatív na tému elektromobilita, ako napríklad Jaguar I-Pace alebo Porsche Taycan, je tu však aj priama konkurencia: Polestar s modelom 2.
Polestar. Že ste to už niekde počuli? Ale áno, aj keď pravdepodobne v trocha inom kontexte. Polestar totiž pôvodne začínal ako úpravca automobilov Volvo, niečo ako AMG pri Mercedese či M GmbH pri BMW.
Elektrický, čiže výkonný
Prvým modelom ich konštrukcie sa stalo monumentálne hybridné kupé Polestar 1, ktorého hlavným cieľom bolo skôr vzbudiť pozornosť o prerode značky, než vytrhávať peniaze z rúk kúpychtivým zákazníkom. To je totiž funkcia, ktorá je vyhradená primárne pre druhý model z produkcie švédskej značky: Polestar 2.
Pekne si ho prezrite, toto je on. Priamy konkurent Tesly Model 3. Na svet prichádza vyzbrojený 300-kilowattovou súpravou s pohonom všetkých štyroch kolies a krútiacim momentom 660 Nm. Túto sústavu dvoch motorov napája z batérie s úctyhodnou kapacitou až 78 kWh, ktorá stačí na dojazd až 500 kilometrov podľa cyklu WLTP.
Už od pohľadu na proporcie stavia na podobných základoch, ako jeho bratranec z druhého kolena, Lynk&Co.03. No je tu niekoľko rozdielov: ponuka Polestaru sa sústreďuje na výlučne elektrické vozidlá a s produkciou začne od začiatku budúceho roka.
Zabudnite na výbavy, prichádzajú témy
Polestar, podobne ako spriaznená automobilka Lynk&Co., skúša rôzne inovatívne modely predaja. Preč sú výbavy, kde si podľa hierarchie konfigurujete jej stupeň a následne príplatky. Polestar na to ide butikovo: Pripravili tri „témy“, v ktorých bude dvojka dostupná. Tie dostali mená po významných svetových mestách: Shanghai, Berlin a London.
„Shanghai“ ponúkne kombináciu bielej farby exteriéru a interiér zaleje čiernou, pričom pôsobí najmenej nápadne. Téma „Berlin“ spolieha na kombináciu sivého laku karosérie a tmavého interiéru, pričom je vybavená športovými tlmičmi Öhlins a brzdami Brembo. „London“ je napokon luxusnejšie vnímanou, čierno-čiernou verziou.
Priama konkurencia
Polestar plánuje exportovať prvé vyrobené kusy niekedy v júni roka 2020, pričom základné ceny sa na rôznych trhoch líšia. Predaj bude spočiatku spustený v Nórsku, Švédsku, Nemecku, Spojenom kráľovstve, Holandsku a Belgicku. Ceny začínajú na 49 900 € pre občanov Nórska s bohatými ekologickými dotáciami. V Nemecku zaplatíte až 58 800 €, o tisícku viac si pripravíte v Holandsku či v Belgicku.
A čo na to Tesla s Modelom 3? Jej základné ceny sú nižšie o viac ako 10 000 €, no schopnosti Polestaru 2 znesú porovnanie s vylepšeným Modelom 3 Long Range. Tu je však Polestar drahší asi len o 3 až 4 tisícky €, takže sa dá hovoriť o priamej konkurencii. Osobne sa nemôžem dočkať porovnania ako na ceste, tak v súboji kvality, spoľahlivosti a dostupnosti servisu. Kalifornská automobilka totiž v tomto smere čelí najťažšiemu konkurentovi: Volvu.
Zdroj: Polestar
NEPREHLIADNITE: