Najnovší prírastok stavia na úspechu modelu BMW M3 Competition Touring a spája veľmi výrazný charakter s vysokým výkonom. Šesťvalcový motor, upravené naladenie podvozka či zníženie hmotnosti poskytujú prísady pre nefalšovaný pocit z pretekárskeho vozidla. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy!

Svetovú premiéru zažilo BMW M3 CS Touring na okruhu Mount Panorama Circuit v meste Bathurst v austrálskom štáte Nový Južný Wales. Avšak domovský trh v Nemecku je najdôležitejším predajným regiónom. Špeciálna edícia sa bude vyrábať spolu so všetkými ostatnými variantmi modelov BMW M3 v závode v Mníchove.

Technológia z pretekárskych automobilov
Radový trojlitrový šesťvalec od začiatku vznikal tak, aby poskytoval čo najvyšší výkon práve na okruhu. Vyznačuje sa množstvom technologických detailov z konštrukcie pretekárskych automobilov. Patrí sem napríklad odľahčený kovaný kľukový hriadeľ alebo hlava valcov s jadrom vytlačeným pomocou 3D technológie. Chladiaci systém a mazanie sú tiež navrhnuté tak, aby zvládli trvalé vysoké zaťaženie vznikajúce počas ostrej jazdy na okruhu.

Zvýšenie maximálneho plniaceho tlaku dvoch mono-scroll turbodúchadiel na 2,1 baru a vylepšenia ovládania motora umožnili zvýšiť maximálny výkon o 15 kW (20 k) na 405 kW (550 k). Motor vyvinie maximálny krútiaci moment 650 Nm medzi 2 750 a 5 950 ot./min. a maximálny výkon dosahuje pri 6 250 ot./min.

Ide o sekundy
Špeciálne navrhnuté uloženie motora so zvýšenou tuhosťou vytvára pevné prepojenie medzi pohonnou jednotkou a konštrukciou vozidla. To vedie k ešte ostrejším reakciám motora a k extrémne priamemu prenosu jeho sily do pohonného ústrojenstva. Pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h trvá 2,7 sekundy na 4. prevodovom stupni a 3,5 sekundy na 5. prevodovom stupni. Maximálna rýchlosť špeciálneho modelu je elektronicky obmedzená na 300 km/h.

Strhujúci zvuk motora vytvára špecifický výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, odľahčeným titánovým zadným tlmičom a, ako je zvykom v prípade modelov M, s dvoma pármi koncoviek lakovaných v matnej čiernej farbe. Akustický prejav motora sa mení v závislosti od režimu motora. Režimy SPORT, alebo SPORT+ vytvárajú návykovú akustickú odozvu , a to najmä pri radení prevodových stupňov a sprievodnej úprave otáčok.

Prevodovka M Steptronic a M diferenciál
Motor spolupracuje s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic vybavenou radiacim softvérom Drivelogic. Tlačidlo Drivelogic integrované do páky voliča prevodovky umožňuje meniť charakteristiku radenia prevodovky, pričom sú k dispozícii tri nastavenia. Okrem komfortných a športových vlastností môže vodič použiť aj nastavenie upravené špeciálne pre jazdu na okruhu.

BMW M3 CS Touring prenáša svoju silu na cestu prostredníctvom systému pohonu všetkých kolies M xDrive. Ten využíva elektronicky riadenú lamelovú spojku v rozvodovej skrini, ktorá zaisťuje plne variabilné a mimoriadne hladké rozdeľovanie výkonu motora medzi predné a zadné kolesá. V spolupráci s aktívnym M diferenciálom na zadnej náprave vytvára dynamiku ovládania typickú pre vozidlá s označením M.

Technológia podvozka zameraná na výkon
Technológia podvozka v modeli BMW M3 CS Touring prešla presným naladením podľa výkonových charakteristík motora, celkovej koncepcie vozidla a špecifického rozloženia hmotnosti. Vynikajúcu brzdnú silu poskytujú brzdy M Compound so strmeňmi nalakovanými červenou, alebo čiernou farbou. Na výber sú aj keramické brzdy M Carbon, ktorých brzdové strmene sú dostupné v červenej, alebo matnej zlatej farbe.

V zozname štandardnej výbavy sa nachádzajú aj kované M disky kolies z ľahkej zliatiny v exkluzívnom dizajne s dvojitými lúčmi s matnou zlatou bronzovou, alebo matnou čiernou povrchovou úpravou. Disky kolies s priemerom 19 palcov na prednej náprave a 20 palcov vzadu štandardne obúvajú okruhové pneumatiky.

Kokpit zameraný na vodiča
Elektricky nastaviteľné a vyhrievané škrupinové sedadlá M Carbon sú teraz súčasťou štandardnej výbavy. Dostali integrované opierky hlavy, osvetlený odznak modelu CS a čalúnenie kožou Merino. Trojramenný volant M Alcantara s vencom s plochou spodnou časťou prináša do kokpitu autentickú atmosféru pretekárskeho automobilu.

Špeciálne tlačidlo M Setup na stredovej konzole umožňuje priamy prístup k nastaveniam motora, podvozka, riadenia, bŕzd a pohonu. Poskytuje možnosť uložiť si dve individuálne konfigurovateľné verzie nastavenia spolu s osobnými nastaveniami zvuku motora, stabilizácie DSC, funkcie systému Automatic Start/Stop a charakteristiky radenia osemstupňovej prevodovky M Steptronic. Tieto nastavenia sa následne aktivujú pomocou tlačidiel M na volante.