Značka nás pred premiérou SUV s najsilnejším naftovým motorom pod kapotou tradične pekne ponaťahovala. Škoda Kodiaq RS však nevyniká len rekordom na známom okruhu. Ponúkne toho viac.
Bolo aj celkom logické, aby sa v Mladej Boleslavi začali zaoberať myšlienkou nasteroidovaných SUV. No a kde inde začať, ako v prvorodenom modeli. Škoda Kodiaq RS je derivátom modelu, ktorý rozpútal taký mediálny cirkus pri svojom predstavení, že sonda na Marse bledla závisťou.
Nafta s výkričníkom!
Čierny strašiak je aktuálne prepieraný už niekoľko rokov. Kým sa mnohé modely či už z koncernu Volkswagen alebo z Japonska odvracajú od nafty, Škoda ide proti prúdu. Kodiaq RS poháňa 2-litrový naftový štvorvalec Bi-TDI s dvojicou turbodúchadiel.
Výkon 176 kW/240 koní mu zaručí šprint z 0 na 100 km/h v priebehu 7 sekúnd a zrýchlenie vyvrcholí pri rýchlosti 220 km/h. Maximálny krútiaci moment ponúkne motor v spektre od 1750 do 2500 ot./min. Katalógová spotreba je pritom komická. Len 6 litrov nafty na stovku.
Hlasitosť na 11-tku
Pokiaľ nepoznáte kapelu Spinal Tap, ich zosilňovače sa dali “vykrútiť” až na 11. Škoda sa snaží spraviť to isté s Kodiaqom RS. Čakajte teda reproduktory hrajúce “melódiu” naftového motora do kabíny a dokonca aj do okolia auta.
Systém spolupracuje s voličom jazdných režimov Drive Mode Select a najväčší rachot budete počuť v ostrom režime “RS”. Režimy “Normal” a “Eco” robia presne to, čo znamenajú ich názvy. V prvom teda čakajte normálny Kodiaq a v tom druhom, hippiesáka, ktorého prevodovka podporuje plachtenie.
Dobré gény
Nebude chýbať známa 7-stupňová prevodovka DSG a inteligentný pohon všetkých kolies. Ten dokáže poslať až 85 percent krútiaceho momentu na jediné koleso, či spraviť z vášho SUV “predokolku” v situáciách, kedy je to postačujúce.
Volič jazdných režimov do veľkej miery vplýva aj na systém Dynamic Chassis Control (DCC), ktorý prispôsobuje správanie podvozka podľa zvolených požiadaviek.
Hračky a detaily
Najväčšou vychytávkou, ktorá Škode Kodiaq tak strašne chýbala, je koncernový Virtual Cockpit s osobitou dráždivou grafikou. V interiéri nájdete alcantaru, hromadu plakiet RS či športové sedadlá.
Exteriér zas v Škodovke okorenili o šialené 20- palcové disky kolies, LED svetlá v predných a zadných svetlometoch a nové logo RS v čiernej farbe. Počítajte taktiež s drobnými elegantnými detailmi v lesklej čiernej a červenej farbe.