Všimli ste si, ako sa vám tie všetky nové SUV chcú ohromne páčiť? Pre pozornosť spravia čokoľvek. Volkswagen to vzal s modelom T-Roc mierne inou cestou a ja osobne nemám námietky.
Všimli ste si kľúčové prvky v reklamách na nové kompaktné SUV? Nech sa pozriete na ktorúkoľvek kampaň, všetky trpia jedným zásadným problémom. Nemajú dušu. Romantika mladých párov, vzrušenie, nočné chuligánčenie v uliciach, napätie a tak ďalej. Volkswagen vytiahol tromf a ukradol si moje srdce. Malý nebojácny muflón, ktorý sa stavia pokojnému chlapíkovi v T-Rocu do cesty, zabil klinec po hlavičke.
Reklama síce dohromady nehovorí o ničom, no autu, ktoré bude vyrábané obrovským koncernom na desiatky tisíc kusov, dodal nevtieravú tvár. V dobe, kedy si už pomaly musím brávať k porovnávaniu áut pravítka, aby som našiel rozdiely, ju nachádzam v obyčajnej reklame. Už len zistiť, či T-Roc dokáže vyvážiť marketingovú dušu dobrými vlastnosťami.
Heslo: Sebaistota
Ide o najčastejšie skloňované slovo naprieč kampaňou. T-Roc pôsobí elegantne a mierne chuligánsky. Volkswagen v posledných rokoch špekuluje s dizajnom a nehrá len sucho na istotu. Vidieť to aj na zatiaľ najmenšom SUV, ktoré je skutočne plné detailov. Predná maska je zložená z prvkov, ktoré sa veľmi čitateľne dopĺňajú a excentricky uložené denné svietenie si strieda úlohu so smerovkami.
Elegantný dizajn na pár švihov ceruzky dopĺňa decentné množstvo chrómu, v podobe líšt na prednej maske a bočnej línii auta. Dizajn je veľmi žiadúci a možno práve z toho dôvodu, že netlačí zbytočne „na pílu“. Zadné svetlá sú typické „fau-vé“, no falošné náznaky zadných výfukov naháňajú zdravé sebavedomie modelu už trochu silene. Taktiež ma zaujala kombinácia 18-palcových diskov a červených brzdových strmeňov. Síce je to divoká kombinácia, no akosi mi táto falošná športová póza pri T-Rocu nevadí.
Notorická známosť
Kabíny modelov VW Group sú kapitolou číslo jeden v knihe efektívneho priemyselného dizajnu. Spočítam na prstoch jednej ruky, koľko značiek dokáže spraviť v akejkoľvek veľkosti modelu dokonale prehľadný interiér. Môžete byť rozčertený na somára pred vami či byť absolútne zdevastovaný počasím a deficitom kávy. V sekunde nájdete v interiéri presne to, čo potrebujete.
T-Roc taktiež ničím nešokuje. Do notoricky známeho drinku však primiešava plne digitálnu prístrojovú dosku Active Info Display už v základnej výbave. Je maximálne flexibilný a prehľadný. Taktiež vám dovoľuje si zahltiť prístrojový panel s množstvom nepotrebných informácií, či ho nastaviť do pozície, kedy zobrazuje len jedinú funkciu či údaj.
Silnejšie a slabšie stránky interiéru
V interiéri je platforma zdieľaná s Volkswagenom Golf celkom evidentná. Interiér T-Rocu nezostáva bračekovi z radu hatchbackov absolútne nič dlžný. T-Roc ale ťahá za kratší koniec z hľadiska priestoru pre zadných pasažierov, aj keď len v drobnom merítku. Prekvapivou silnou stránkou T-Rocu je udávaná kapacita batožinového priestoru, ktorá je až o 65 litrov väčšia, než v prípade Golf.
Predstavte si teda v kufri T-Rocu o miesto pre jeden turistický batoh naviac. Prekvapením je aj vymierajúci druh automobilových konfiguračných možností. Pod podlahou batožinového priestoru nájdete plnohodnotnú rezervu na plechovom disku. Poctivý rozmer 205 na 60. Žiadna „dojazdovka“.
Dôležitá voľba
Pokiaľ z debaty o pohone vynecháme naftové motory, Volkswagen ponúka pre T-Roc tri pohonné jednotky. Ohromne milé prekvapenie prišlo v podobe benzínového štvorvalca 1,5 TSI Evo. Ide o následok vlny odporu a nepriaznivých ohlasov na trend downsizingu a vďaka tomuto motoru zmizol z ponuky benzínový agregát 1,4 TSI.
Taktiež zdieľa turbodúchadlo s ostrými boxermi z Porsche 718 Cayman S. Prejav motora je značne lineárny a pracuje výborne v rámci celého spektra otáčok. Mierne hluché miesto sa nachádza jedine medzi voľnobehom a nástupom vrcholu spektra krútiaceho momentu pod 1500 ot./min. Motor je aj napriek pomerne dlhým prevodovým stupňom príjemne dynamický.
Ekológia bez fanatizmu
Jednotka 1,5 TSI Evo dokáže vypnúť dva valce zo štyroch a v závislosti na podmienkach zostať „dvojvalcom“ až do rýchlosti 130 km/h. Záleží však na prevýšení na danom úseku, či zaťažení vozidla. Motor deaktivuje dva valce bez vášho vedomia. V akejkoľvek situácii vyžadujúcej vyšší výkon, dokáže zvyšné dve komory valcov aktivovať späť do chodu, a to v zlomkoch sekundy.
T-Roc sa predviedol diaľničnou spotrebou na hodnote relatívne vysokých 7,8 l/100 km. Vo svižnej medzimestskej premávke však klesá spotreba na 5,6 litra. V závislosti od hustoty premávky bola najväčším prekvapením mestská spotreba, ktorá sa pohybovala medzi 5,8 a 6,2 litrami na 100 km. Deaktivácia valcov v nízkych mestských rýchlostiach prináša svoje ovocie.
Euro NCAP: 5 hviezd, 2017
Základná cena modelu – Volkswagen T-Roc: 16 840 €
Základná cena testovanej verzie – Volkswagen T-Roc Sport: 23 660 €
Záruka: 2 roky (rozšírenie za príplatok
Registračná daň: 260 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1498 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 110 (150)/5000-6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 250 /1500-3500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 205 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,4 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 6,6/4,6/5,3 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 445 |
Objem nádrže [l]: | 50 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1330 |
Rozmer pneumatík: | 205/60 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4234 |
Šírka [mm]: | 1819 |
Výška [mm]: | 1573 |
Rázvor [mm]: | 2590 |