Range Rover Sport: Facelift ako zástierka predstavenia hybridu

2543

Pokiaľ by sa vám nezdalo, že Range Rover Sport potreboval facelift, budete mať pravdu. Konkurencia však nespí a majestátny Brit dnes nebojuje už len v segmente SUV.

Presne tak. Človek, ktorý má k dispozícii sedemcifernú sumu na auto, má zdanlivo nekonečné možnosti. Britský magazín Autoexpress nasadil niekoľko rokov dozadu do porovnávacieho testu k Porsche Cayenne a Range Roveru nečakaného rivala, Audi A8. Áno, SUV dnes bojujú aj proti luxusným sedanom a nesmú technologicky zaspať na vavrínoch, aj keď sa im darí.

Range Rover Sport sa aj naďalej miluje vymáčať v blate. Túto fotografiu si však uchovajte v pamäti. Sport síce blato miluje, no jeho majitelia doposiaľ rozhodne nie.

Inšpirácia z vlastných radov

Krásne jednoduchý a nápaditý Range Rover Velar pohol vodami naprieč vlastnou značkou. Mierne pozmenená grafika predných svetiel s technológiou Matrix Pixel pripomína práve elegantnejšieho súrodenca modelu Sport. Bežnou rutinou faceliftu si prešli dizajn nárazníkov, mriežky nasávania na prednej kapote či na blatníkoch a samozrejme predná maska chladiča.

Interiér vozov Range Rover pravidelne okupuje najvyššie rebríčky v porovnávacích testoch. Po facelifte vyzerá čistejšie, elegantnejšie…vymením dvojizbový byt v centre Bratislavy

Miernou modernizáciou si prešli aj útroby modelu Sport. Podľa mnohých jeden z najlepšie zvládnutých interiérov na svete dostal ešte čistejší dizajn. Samozrejme, nekonečne sa zväčšujúce obrazovky informačno-zábavných systémov narástli aj po facelifte Sportu. Systém Touch Pro Duo ponúka dvojicu 10-palcových obrazoviek. Jedna z nich slúži primárne ako prístrojová doska.

Všetci sme to vedeli, všetci sme to čakali

Range Rover Sport ako plug-in hybrid. Elektrifikácia neobišla ani takto silnú automobilovú inštitúciu. Pod kapotu sa dostal dvojlitrový štvorvalec prepĺňaný turbom s úctyhodným výkonom 221 kW/300koní. V tandeme s drobným spaľovacím svalovcom pracuje elektromotor s maximálnym výkonom 85 kW/115 koní. Dohromady ponúka „zbrusu“ nová motorizácia spoločný výkon 297 kW/404 koní a maximálny krútiaci moment 640 N.m.

Ani Range Rover Sport neobchádza nehynúca elektrifikácia
Prišiel na psa mráz! Kedysi ikona v ohromne vysokej spotrebe, dnes ako plug-in hybrid s katalógovými 2,8 litrami na 100 km
Zdroj: Land Rover

K toľkým svalom pod kapotou patria samozrejme úctyhodné dynamické hodnoty. Stovka za 6,7 sekundy, maximálna rýchlosť 221 km/h a elektrická „maximálka“ 137 km/h. Katalógová spotreba 2,8 litra na 100 km je síce štandardizovaný nezmysel, no v meste by mal byť plug-in hybrid predsa celkom schopný z hľadiska spotreby. Kde najčastejšie narazíte na schopný off-road? Samozrejme v centre mesta.

Jing a Jang

K najúspornejšiemu variantu predstavil Land Rover aj svoje najbláznivejšie prevedenie. Divízia Special Vehicle Operations dostala do rúk Sport SVR po facelifte a mierne sa odtrhla z reťaze. Pribudla karbónová kapota s ohromnými ventilačnými otvormi a agresívnejšia predná maska schopná nasať ešte viac vzduchu do hromžiaceho osemvalca.

Range Rover Sport SVR má bláznivých 575 koní
Range Rover Sport SVR po novom strhá asfalt centra mesta s 575 konskými silami

Apropos, osemvalec…po novom trápi pohon všetkých kolies o 18 kW viac, než pre faceliftom. Výkon 423 kW/575 koní a krútiaci moment 700 Nm vás odpáli na 100 km/h v groteskných 4,5 sekundách. Tento sureálny dva a pol tonový adrenalínový zážitok si doprajete už od 132 000 eur (prepočet z Nemeckých cien). Pokiaľ predsa len nepotrebujete 275 koní navyše k plazeniu po meste, plug-in hybrid dostanete už od 87 100 eur. Nezúfajte, základný diesel po facelifte je o celých 23 000 eur lacnejší, než hybrid, teda 64 000 eur.