ŽENEVA 2015: Porsche 911 GT3 RS s novým štvorlitrom a úbytkom váhy

704

A to už je čo povedať, keď zosekali ďalších 10 kg oproti už odľahčenej verzii GT3. Predsa len RS má objemnejší šesťvalec, ktorý je potrebuje navyše chladenie výkonnejšími zariadeniami. Nemci novému superšportu na váhe odvážili skvelých 1 420 kg.

Neznalé oko navyše ani nespozná, že nejde o GT3, ale o vrcholnú verziu GT3 RS. Exteriérovo sa líši len v detailoch, napr. prieduchy na predných i zadných blatníkoch, a tom brutálnom krídle, ktoré mu vyrástlo na zadku. Vo vnútri a aj na povrchu je však riadne prepracovaný s cieľom zlepšiť vo vyšších rýchlostiach.

Ako bolo potvrdené už dávnejšie v januári tohto roka, GT3 RS dostala 4,0-litrový nanovo vyvinutý boxer šesťvalec. Samozrejme je atmosfericky plnený a ponúka zaujímavý litrový výkon – 125 koní. To znamená, že disponuje až 500 koňmi, ktoré cez sedemstupňové Porsche Doppelkupplung (dvojspojka) prenáša na výhradne zadné kolesá cez samosvorný diferenciál s torque vectoringom (smerovanie krútiaceho momentu). “Kilo” má na tachometri len za 3,3 sekundy, dvestovku pokorí za 10,9 s a nemá problém pokračovať za hranicu 320 km/h.

Porsche 911 GT3 RS (991) stihlo vyraziť aj na Severnú slučku Nürburgringu, kde zašlo kolo za 7 minút a 20 sekúnd. Spolu s Caymanom GT4 tak pôjde o dvoch najsurovejších a najväčších chuligánov svojich modelových radov značky Porsche. Cena nového RS bude v Nemecku štartovať na 181 690 eurách.

Najextrémnejšia 911 súčasnej doby je konečne známa. Stuttgart ju vybavil nielen väčším motorom, ale sa mu podarilo okresať aj nejaké tie kilá.