Volkswagen zastavil výrobu luxusného modelu Phaeton

2077

Keď Volkswagen v roku 2002 predstavil model Phaeton, vtedajší šéf VW Ferdinand Piech pevne veril, že tento luxusný sedan sa vtlačí na lukratívny trh, ktorý patril modelom BMW radu 7 a Mercedesu triedy S. Zatiaľ čo sesterskému modelu Audi A8 sa aspoň ako-tak darilo, modelu Phaeton sa nikdy pozornosti nedostalo.

Vývoj tohto modelu stál viac než miliardu eur, no ani luxusné vybavenie, široký rázvor či výkonná motorizácia nestačili na dosiahnutie úspechu v segmente luxusných limuzín. Napríklad minulý rok výroba Phaetonu dosiahla len 4000 kusov a podľa dostupných informácií značka Volkswagen na každom jednom vyrobenom Phaetone prerábala desiatky tisíc eur. Keďže výroba činila len maličké percento oproti iným modelom tejto značky, vedenie po dlhých štrnástich rokoch rozhodlo, že produkciu modelu Phaeton v marci zastavia úplne. Rozhodnutie o zastavení výroby padlo aj vďaka avizovaným škrtom v rozpočte, kvôli medzinárodnej kauze Dieselgate.

Model Phaeton sa vyrábal v presklenej továrni v Drážďanoch, kde každý zákazník mohol bližšie nahliadnuť do výrobného procesu svojho vytúženého auta. Montéri v bielych plášťoch a rukavičkách ručne skladali osem vozidiel každý deň. Keďže výroba skončila, 500 zamestnancov Volkswagenu bolo presunutých do iných fabrík.

Na výrobné linky by sa mal život vrátiť pravdepodobne v roku 2019. Povráva sa o výrobe nového elektrického Phaetonu, to však zatiaľ potvrdené nebolo.

Z výrobnej linky v Drážďanoch zišiel definitívne posledný kus modelu Volkswagen Phaeton.