Volkswagen odhalil dvanásťvalcové TSI

616

Po mimoriadne úspornom dvojlitri TSI predstavenom automobilkou Audi bol na viedenskom sympóziu predstavený aj nový koncernovský dvanásťvalec. V podstate ide o prvý motor W12, ktorý nesie dodatok TSI.

Nový dvanásťvalec 6.0 TSI bol vyvinutý s dôrazom na nízku spotrebu a emisiu CO2, výstupné parametre však tiež neboli na poslednom mieste. Volkswagen v ňom skombinoval technológiou FSI od Audi a viacbodové vstrekovanie TMPI od Bentley. Výsledkom je vysokotlakový vstrek paliva priamo do valcov počas kompresného taktu i nízkotlakové nepriame vstrekovanie do sacieho potrubia. Vzduch je do motora vháňaný dvomi twin-scroll turbodúchladlami poháňaným klasicky výfukovými plynmi.

Popri tom tu máme mazací systém vhodný aj pre off-roadovú jazdu, deaktiváciu ľavej polovice valcov pri nízkej až strednej záťaži a štart-stop systém. Elektroniku majú na starosti dve riadiace jednotky, chladiaci systém má integrovaný teplotný manažment a navyše je tu aj adaptívne pruženie motora s hydraulickými tlmičmi a elektromagnetickými aktivátormi.

Výsledkom tejto na pohľad komplikovanej zostavy je šesťliter schopný podať 447 kW (608 k) pri 6 000 ot./min a vyvinúť rovných 900 Nm v rozmedzí 1 500 až 4 500 ot./min. Čas akcelerácie 0-100 km/h má byť pod 4 sekundy a maximálna rýchlosť prekročí 300 km/h. Volkswagen tiež sľubuje nízku hodnotu vypustených plynov CO2. V priemere má ísť o menej než 250 g/km. Pre porovnanie – 6,3-liter v Audi A8 L W12 dosahuje 264 g/km a V12 v BMW 760Li dokonca 303 g/km.

Uplatenie nového veľkoobjemového motora Volkswagen neprezradil. Je ale viac než pravdepodobné, že bude poháňať SUV Bentley Bentayga. Podľa nás pripadá do úvahy aj nové Audi A8 prichádzajúce údajne v roku 2017 či Volkswagen Phaeton druhej generácie, ktorý by sme mali spoznať do dvoch až troch rokov.

Nemci predstavili svoju novú kráľovskú motorizáciu. Benzínový dvanásťvalec využíva všetky prvky súčasnej technológie skrytej pod značkou TSI.