Viac výkonu a krajší dizajn pre Lexus RC F

63

Vrcholný model štýlového japonského kupé prešiel modernizáciou. Pri tejto príležitosti ponuku rozšírila ultimatívna verzia „Track Edition“.

Modernizovaný Lexus RC F sa vyznačuje širokou škálou zmien navrhnutých na zvýšenie výkonu a osvieženie celkového vzhľadu. Vpredu sú svetlomety so zmodernizovaným dizajnom využívajúce pole LED diód a integrované denné svetlá. Tvar charakteristickej mriežky chladiča bol upravený. Obsahuje dodatočný otvor v spodnom spojleri, ktorý sa tiahne naprieč dolnou častou, čím vznikla vizuálne kratšia predná časť. V zadnej časti vozidla sú nové zadné svetlá úhľadne integrované do nárazníka s novým tvarom, takže model RC F získal čistejší a vyrysovanejší vzhľad.

Nižšia hmotnosť

Jedným z prvých cieľov konštruktérov bolo zníženie hmotnosti bez kompromisov v oblasti kultivovanosti a tuhosti auta. V zadnej časti sa teraz používajú duté hriadele namiesto predtým používaných masívnych hriadeľov. Vpredu sa o odľahčenie vozidla postaralo nasávacie potrubie s menšou hmotnosťou a menší kompresor klimatizácie. Na znížení hmotnosti pri súčasnom zachovaní tuhosti majú podiel aj hliníkové spojovacie ramená a horné uchytenia zavesenia kolies.

Lepšie jazdné vlastnosti

Kvôli dodatočnému zdokonaleniu pocitu pri jazde má model RC F tuhšie silentbloky na ramenách zadného zavesenia a držiakoch riadenia. Tuhšie uchytenie motora lepšie prenáša výkon 5,0-litrového motora V8 s atmosférickým nasávaním, ktorý je jedným z posledných atmosférických motorov dostupných v kategórii luxusných kupé. Vďaka prepracovanému usporiadaniu nasávania a nižšie nastavenému bodu otvárania sekundárneho nasávania (2 800 ot./min. vs. 3 600 ot./min.) má teraz výkon 457 koní a krútiaci moment 520 Nm pri 4 800 ot./min. Osemstupňová automatická prevodovka zostáva, ale má vyššiu hodnotu stáleho prevodu (3,13 vs. 2,93), aby sa zlepšila reakcia pri zrýchľovaní zo zastavenia.

Pre maximálnu akceleráciu z pokoja je teraz v štandardnej výbave modelu RC F systém elektronickej regulácie rozbiehania. Po stlačení tlačidla na konzole systém automaticky upraví trakciu a ovládanie škrtiacej klapky, aby sa dosiahla maximálna akcelerácia zo zastavenia. Vodič musí len stlačiť a podržať brzdový pedál, zapnúť systém, stlačiť plynový pedál na podlahu, aby sa zvýšili otáčky motora a uvoľniť brzdový pedál. Pri použití systému je možné dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 4,5 sekundy.

Špeciálne pneumatiky

Dodatočné vylepšenia výkonu zaisťujú aj nové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S navrhnuté špeciálne pre RC F. V porovnaní so štandardnými pneumatikami Michelin majú pneumatiky určené pre model RC F jedinečný tvar profilu, dezén a gumovú zmes. Zmeny sú zvlášť navrhnuté tak, aby sa obmedzila nedotáčavosť, zlepšila sa celková priľnavosť v bočnom smere a zvýšila sa životnosť za extrémnych podmienok.

RC F Track Edition: dokonalejšia verzia F

Limitovaná séria RC F Track Edition je viac ako len balíček príslušenstva. Obsahuje precízne navrhnutú skupinu vylepšení, ktoré spoločne dokážu posunúť výkon na novú úroveň. Verzia Track Edition bola vyvinutá v spolupráci s pretekárskymi tímami Lexus pôsobiacimi v sériách Super GT a IMSA. Je navrhnutá tak, aby mala výnimočný výkon, ktorý nadšenci efektívne využijú v najrôznejších podmienkach.

Dosiahnutie tejto úrovne očakávaného výkonu bolo možné vďaka dôslednej konštrukcii s precíznosťou remeselného majstrovstva majstrov Takumi, ktorí dohliadajú na výrobu každého kusu RC F. Všetky aspekty vozidla boli preskúmané s cieľom zlepšenia, avšak verzia Track Edition sa nezrieka kultivovanosti v prospech rýchlosti. Zostáva nekompromisným luxusným výkonným kupé a dokáže zapôsobiť na okruhu aj mimo neho.

Hladšie tvary a precízna jazda

Jednou z kľúčových oblastí zlepšenia sú aerodynamické vlastnosti modelu RC F Track Edition. Vpredu je unikátne nasávanie vzduchu vyrobené z uhlíkových vlákien kvôli zníženiu hmotnosti, ale skonštruované aj s cieľom zvýšiť prítlačnú silu na prednej strane pre lepšiu priľnavosť a precíznejšie riadenie. V zadnej časti vozidla je pevné zadné krídlo vyrobené z uhlíkových vlákien, ktoré nahradzuje aktívny spojler v ponuke pre štandardný model RC F. Pevné krídlo nie je len ľahšie, ale má dvojitú funkciu – súčasne znižuje odpor vzduchu a zvyšuje prítlak.

Aby bolo možné dosiahnuť túto paradoxnú funkciu, konštruktéri začali tvarovaním krídla tak, aby vyhladili prúdenie vzduchu ponad zadnú časť vozidla, a znížili tak turbulencie zvyšujúce odpor vzduchu. Potom o málo zvýšili uhol, čím sa vytvoril prítlak bez zhoršenia celkového prietoku vzduchu. Výsledkom je až o 26 kg prítlaku navyše v porovnaní s aktívnym zadným spojlerom.

Nižšia neodpružená hmotnosť

Rovnako ako v prípade štandardného modelu bola kľúčovou oblasťou redukcia hmotnosti verzie Track Edition. Predbežný odhad celkového zníženia hmotnosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom RC F je na úrovni 70 – 80 kg, ale čo je dôležitejšie, konštruktéri sa zamerali na zníženie hmotnosti, ktoré prinesie čo najvýznamnejšie zlepšenie dynamiky. To znamenalo zamerať sa na neodpruženú hmotnosť, pretože akákoľvek hmotnosť, ktorú je možné odstrániť z miest, ktoré nie sú podporované zavesením kolies, sa výrazne prejaví v zlepšení ovládania a riadenia.

Každý model Track Edition preto dostal špičkové brzdové kotúče Brembo s uhlíkovo – keramickými brzdami. Nie sú len výrazne ľahšie ako ich oceľové náprotivky, ale dokážu odolávať extrémnemu tepelnému namáhaniu pri rýchlej jazde. Obklopuje ich súprava ľahkých 19″ kovaných zliatinových diskov BBS, ktoré prevzali dizajn z pretekárskeho vozidla RC F GT3. S takýmito kolesami, brzdovými kotúčmi a strmeňmi sa verzia Track Edition môže pochváliť výrazným znížením neodpruženej hmotnosti o 25 kg v samotnej prednej časti vozidla.

Dodatočná úspora hmotnosti plynie zo strechy a kapoty z uhlíkových vlákien spolu s oblasťou za zadnými sedadlami z uhlíkových vlákien a výstužou nárazníkov z uhlíkových vlákien. Mnohé z týchto dielov z uhlíkových vlákien sa vyrábajú na tej istej linke, ktorá dodávala diely pre Lexus LFA počas dvojročného výrobného cyklu.

Správna atmosféra

Titánová výfuková sústava predstavuje ďalšie miesto, kde sa znížila hmotnosť verzie Track Edition. Použitie titánu, ktorý vidno na sériových autách len zriedkavo, nielenže znižuje celkovú hmotnosť jednotlivých častí, ale verzia Track Edition získala aj leštený vzhľad spolu s jedinečným zvukom. Aj zvuk stojí za vylepšenie, pretože verziu Track Edition poháňa ten istý 5,0-litrový motor V8 s atmosférickým nasávaním, ktorý sa nachádza v každom modeli RC F.

V štandardnej výbave je červený kožený interiér, na sedadlách sú detaily z Alcantary a na dverách a palubnej doske je červené obloženie z uhlíkových vlákien, aby mal interiér verzie Track Edition exkluzívnejší vzhľad. K dispozícii budú iba dve farby karosérie: biela Ultra White, sivá Nebula Matte Gray – exkluzívna farba dostupná len pre Track Edition.

Oba modely Lexus RC F aj RC F Track Edition sa začnú vyrábať v marci 2019. Ceny spoločnosť oznámi krátko pred začiatkom predaja.