Už to viete? RAV4 od Suzuki sa volá ACROSS!

9160
SUZUKI ACROSS
Zdroj: Suzuki

ACROSS je prvým modelom dodávaným spoločnosťou Toyota Motor Corporation, ktorý je výsledkom spolupráce medzi spoločnosťami Toyota a Suzuki. Predaj modelu v Európe bude spustený na jeseň tohto roka.

“Navrhnutý s dôrazom na mnohouholníkové črty. Kombinuje charakteristické prvky SUV so športovou prednou maskou s dominujúcou veľkou otvorenou mriežkou chladiča.” Dobre, takto je to napísané v materiáloch od Suzuki. My sme však dnes vstali z postele triezvi a teda:

Bez zbytočného balamutenia hláv sa na známosť dáva,
že Suzuki čoskoro do predaja RAV4-ku dáva!

Zdroj: Suzuki
Zdroj: Suzuki

Dobre známy a overený systém Plug-in Hybrid zabezpečuje nízku spotrebu paliva a CO2 emisií, rovnako však aj rýchlu odozvu a plynulú akceleráciu. Takisto ako Toyota RAV4, je ACROSS vybavený elektronickým systémom 4×4 E-Four pre ľahké manévrovanie a kontrolu vozidla aj v podmienkach so zníženou adhéziou.

SUZUKI ACROSS
Zdroj: Suzuki
Zdroj: Suzuki

Praktické veci

Takisto ako Toyota RAV4, má dômyselné Full-LED svetlomety, LED denné svietenie a prémiové kvalitné 19-palcové leštené disky z ľahkých zliatin s čiernym lesklým povrchom. Suzuki ACROSS je dostupné v šiestich farebných prevedeniach. 9-palcový dotykový displej, ktorý pracuje so systémami Apple CarPlay pre iPhone, Android Auto a MirrorLink pre kompatibilné smartfóny. Kufor s objemom 490 litrov poskytuje dostatočný priestor pre akúkoľvek batožinu. Pre väčšiu všestrannosť je pravá strana batožinového priestoru vybavená elektrickou zásuvkou a zásuvkou na príslušenstvo.

SUZUKI ACROSS
Zdroj: Suzuki<
Zdroj: Suzuki

Pozor! Prekvapenie! … aha, tak nič

Jadrom plug-in hybridného systému je výkonný predný elektrický motor, ktorý
poskytuje silný krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Kombinovaný je s výkonným 2,5 litrovým motorom zabezpečujúcim rýchlu akceleráciu pri vyšších rýchlostiach.

SUZUKI ACROSS hybrid
Zdroj: Suzuki
Zdroj: Suzuki

Elektrický motor s maximálnym výkonom 134 kW a krútiacim momentom 270 Nm čerpá energiu z lítium-iónovej batérie 18,1 kWh (50,9 Ah), ktorá je umiestnená pod podlahou.

Hybridný systém vybavený štyrmi režimami

A to režimom EV, režimom Auto EV/HV, režimom HV a režimom nabíjania batérie – ktoré si vodič môže zvoliť v závislosti od jazdných podmienok a stavu batérie. V režime EV je vozidlo poháňané výlučne elektrickým motorom aj pri plnom zrýchlení. V režimoch Auto EV/HV a HV motor dodáva energiu keď je to potrebné, ako napríklad pri silnom stlačení plynového pedála. Pri nízkej úrovni nabitia batérie v režime EV, režim dobíjania batérie počas jazdy dobíja batériu spaľovacím motorom.

SUZUKI ACROSS
Zdroj: Suzuki
Zdroj: Suzuki

Pokročilé 4×4 schopnosti

Najmodernejší elektronický systém 4×4 E-Four v modeli ACROSS poskytuje vodičom skutočný výkon 4×4. Systém je vybavený nezávislým zadným motorom s výkonom 40 kW, ktorý pracuje v spojení s predným motorom a zaisťuje možnosť rozdeliť krútiaci moment vpredu a vzadu v pomere zo 100:00 na 20:80.

SUZUKI ACROSS
Zdroj: Suzuki
Zdroj: Suzuki

Je to dobrý nápad?

No, nebudeme vás ďalej zaťažovať informáciami ktoré, ak poznáte Toyotu RAV4, budú pre vás zbytočným zahlcovaním sa duplicitami. Myslíme si, že spojenie Toyoty a Suzuki prináša prvé ovocie a tým je jedno výborné auto. Čo od neho čakať? Pochybujeme, že by Toyota osádzala podvozok a celkovo toto Suzuki horšími dielmi ako u seba.

otazniky

Keďže RAV4 poznáme už nejaký ten piatok, tak je možné, že Suzuki nám príde na pohľad sviežejšie. Každopádne, tešíme sa z tohto počinu a veríme, že tak ako vždy prinesie Suzuki vlastne dobré auto, s overenou a aktuálne vrcholovou technikou, za cenu, ktorá bude možno lepšia ako pri Toyote. Nechajme sa prekvapiť 😛

NEPREHLIADNITE:

TEST: Toyota RAV4 hybrid AWD | Executive na všetkých štyroch

TEST: Toyota RAV4 hybrid | Dáva zmysel