Úplne nový Mercedes-Benz triedy T: Toto je všetko, čo potrebujete vedieť!

2512

Mercedes predstavuje zbrusu nové auto, niečo si želajte! Tentoraz si prídu na svoje najmä veľké rodiny, pre ktoré vytvoril Mercedes-Benz ultimátne presúvadlo. Ide o veľmi vzdialeného bratranca istej populárnej dodávky, ktorú sme už testovali, len s oveľa väčšou porciou luxusu na palube.

Navyše, úplne nový dizajn zvládla známa platforma s najväčšou cťou.

Zdroj: Mercedes-Benz

Pracant, ale stále fešák

Je to predsa Mercedes, takže štandardne je tu pochrómovaná maska ​​chladiča a kryty vonkajších spätných zrkadiel vo farbe karosérie. Chrómované kľučky dverí a dekorácie predného nárazníka taktiež dodávajú autu potrebný prémiový feeling. K dispozícii sú samozrejme aj prahové lišty s nápisom Mercedes-Benz a voliteľné 17-palcové zliatinové kolesá. Pre triedu T je dostupný aj elegantný odtieň laku Rubellite Red Metallic, celkovo bude dostupná v 10 farbách laku vrátane 6 metalických lakov.

Zdroj: Mercedes-Benz

Malá dodávka kombinuje kompaktné vonkajšie rozmery s obrovským množstvom vnútorného priestoru. Päťmiestna trieda T je 4498 milimetrov dlhý, 1859 milimetrov široký a 1811 milimetrov vysoký automobil, ktorý bude neskôr doplnený variantom s tretím radom sedadiel a predĺženým rázvorom.

Zdroj: Mercedes-Benz

Záujemcov o nakladanie vecí do auta poteší nízka nakladacia hrana, ktorej prah sa nachádza len 561 milimetrov nad úrovňou zeme. Posuvné dvere poskytujú otvor so šírkou 614 milimetrov a výškou 1059 milimetrov. Zadná lavica (teraz myslíme 2. rad sedadiel) sa sklápa do roviny s podlahou batožinového priestoru, aby vznikla prakticky rovná ložná plocha s podlahou batožinového priestoru.

Zdroj: Mercedes-Benz

Vnútri priestor aj luxus

Keď už sme pri ňom, batožinový priestor je štandardne vybavený zadnými dverami s vyhrievaním zadného okna. Alternatívne sú k dispozícii dvojdielne zadné dvere, ktorých krídla sa dajú zaaretovať v 90-stupňovej polohe, prípadne otvoriť až do 180-stupňového uhla. Či už je zatvorený dvojnásobne zboku alebo zvrchu, ponúka objem v rozsahu od 520 litrov až po 2127 litrov.

Zdroj: Mercedes-Benz

Už základná výbava ponúka infotainment MBUX so 7-palcovou dotykovou obrazovkou a integráciou smartfónu, multifunkčný volant s tlačidlami Touch Control, klimatizáciu, systém Keyless Start, prístrojový panel s 5,5-palcovým farebným displejom, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, LED vnútorné osvetlenie a v závislosti od výbavy aj ambientné osvetlenie s až ôsmimi farbami. Hlasový asistent „Hey Mercedes“ dnes dokonca rozumie hovorovej reči, takže používatelia sa už nemusia učiť špecifické výrazy, aby im systém rozumel.

Ten klímapanel už sme niekde videli. Hm.

Štandardne je na palube 7 airbagov: predné airbagy pre vodiča a spolujazdca, okenné airbagy a hrudné bočné airbagy plus stredový airbag medzi vodičom a predným spolujazdcom.

Až tri druhy paliva

Pri uvedení na trh bude k dispozícii jeden naftový a jeden benzínový motor, každý ponúkaný v dvoch výkonových triedach. Mercedes tvrdí, že švorvalcové motory sa budú vyznačovať dostupným výkonom a krútiacim momentom aj v nízkom rozsahu otáčok s optimalizovanými hodnotami spotreby.

Zdroj: Mercedes-Benz

To znamená, že dovedna máme štyri možnosti. Dve varianty známeho motora 1,33 TCe od nemenovaného francúzskeho partnera; modely T 160 s výkonom 75 kW a T 180 s výkonom 96 kW. Ak je reč o turbodieseloch, sú na výber dve verzie partnerského motora 1.5 dCi, označené ako T 160 d s výkonom 70 kW a T 180 d s výkonom 85 kW.

Zdroj: Mercedes-Benz

Pre svižnejšiu akceleráciu, napríklad pri predbiehaní, je turbodiesel s výkonom 85 kW vybavený funkciou “Overpower” a “Overtorque”. Výkon môže byť na krátky čas stúpnuť až na 89 kW a krútiaci moment na 295 Nm. Všetky motory sú vybavené funkciou Start/Stop. Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, pre oba turbodiesely a silnejší benzínový motor je k dispozícii aj sedemstupňová dvojspojková prevodovka DCT.

Zdroj: Mercedes-Benz

Okrem toho, platforma Triedy T bola navrhnutá s ohľadom na flexibilitu hnacieho ústrojenstva, takže umožňuje využitie spaľovacích motorov aj batériovo-elektrického pohonu. V nadväznosti na eVito, eSprinter, EQV a pripravovaný eCitan, budúca elektrická verzia triedy T bude niesť meno EQT a verejnosti sa ukáže už čoskoro.

Vzhľadom na to, že veľké rodiny už spomedzi bežných osobných áut nemajú tak veľmi na výber, je trieda T veľmi vítaným prírastkom na náš trh. Zaujal vás tiež? Pokojne sa vyjadrite v komentároch!