Traja šéfovia dizajnu sú lepší než jeden, tvrdí Volvo

171

Poznáte súčasnú ponuku automobilky Volvo? Všetky modely vyzerajú rovnako, no nie? Predstavte si, že na vytvorenie tohto dizajnu potrebovali nie jedného, ale rovno troch šéfov dizajnu.

Niet pochýb o tom, že Volvo ide hore. Tie autá sú skvelé a značke sa darí nepochybne najmä vďaka novému dizajnu. Svedčia o tom aj rekordné predaje, rôzne ocenenia po celom svet, ktoré značka získala, no najmä výrazný nárast ziskovosti od roku 2014, kedy prišlo na trh Volvo XC90 – prvý predstaviteľ súčasného dizajnového jazyka značky.

Samozrejme, nový dizajn sa páči aj nám, ale s každým novým modelom kritizujeme malé množstvo inovatívnych a rozlišovacích prvkov dizajnu. Skrátka všetky modely predstavené po Volve XC90 vyzerajú rovnako. Výnimkou je hádam iba Volvo XC40. O to viac nás prekvapilo, keď automobilka Volvo na špeciálnom podujatí v Štokholme po prvýkrát naraz predstavila svojich troch šéfov dizajnu a celý rad nových vozidiel, ktoré navrhli.

Po tom, ako v posledných rokoch zmenili vzhľad portfólia vozidiel Volvo a omladili túto značku, sa títo traja dizajnéri teraz plánujú zamerať na budúce dizajnové príležitosti, ktoré prináša orientácia spoločnosti na elektrifikované a skutočne autonómne vozidlá.

„Spolupráca s Maxom a Robinom je veľmi príjemná. Vo vzájomnej spoločnosti sa cítime veľmi dobre a pracovať spolu je pre nás inšpirujúce,“ povedal dizajnový riaditeľ Thomas Ingenlath. „Najviac som hrdý na to, že sme zobrali túto neuveriteľnú značku a zasadili ju do správneho rámca prémiovej škandinávskej značky, ktorá je vďaka svojmu dizajnu atraktívnym a obľúbeným produktom.“

„Sme naozaj dobrí priatelia a skvelo spolu vychádzame ako kolegovia,“ povedal vedúci dizajnu značky Volvo Robin Page. „Než sme Max a ja prišli do Volva, Thomas vytvoril stratégiu a potom sme vybudovali tím potrebný na realizáciu jeho vízie. A výsledok tu dnes vidíme na tejto fantastickej ponuke vozidiel.“

„Myslím si, že sa nám naozaj podarilo pozdvihnúť dizajn vozidiel Volvo do prémiovej triedy,“ povedal vedúci exteriérového dizajnu Maximilian Missoni. „Thomasovou najsilnejšou stránkou je to, že je vizionár a má zmysel pre veci, ktoré budú mať v budúcnosti veľký význam. Robin zmenil dizajn a kvalitu interiéru vozidiel Volvo na synonymum dokonalosti.“

Tímový duch spolupráce však presahuje hranice dizajnu. Úzko spolupracovali napríklad s bezpečnostnými expertmi spoločnosti Volvo Cars na vývoji spôsobov komunikácie pre autonómne vozidlá budúcnosti, ako vidno na koncepte 360c. Toto koncepčné vozidlo zároveň prezentuje aj hodnotu kreatívneho dizajnu, ktorý prináša nové potenciálne obchodné príležitosti.

„Za posledných päť rokov sme zaznamenali obrovskú zmenu od toho, kde sa Volvo nachádzalo predtým, a kde je teraz,“ dodal Robin Page. „Do veľkej miery je to zásluhou dizajnu vozidiel a skutočnosti, že stelesňujú značku Volvo aj samotnú Škandináviu. Keď sa pozrieme na nasledujúcu generáciu automobilov, bude zaujímavé sledovať, ako sa popasujeme s novými technológiami a ako v týchto nových produktoch stvárnime podstatu škandinávskeho dizajnu.“