Predovšetkým oficiálne končí dominujúci Volkswagen, ale už sa pracuje na vstupe VW Polo WRC pod hlavičkou súkromných tímov. 19. januára 2017 uvidíme na legendárnej Rally Monte Carlo prvýkrát v akcii hlavne upravené a ostrejšie súťažné vozidlá podľa novej, voľnejšej špecifikácie.
Fanúšikovské video zachytáva Toyotu Yaris WRC počas testovania. Je z neho zrejmé, že nové autá oveľa zrýchlila. Sú širšie, majú aktívne diferenciály, účinnejšiu aerodynamiku a predovšetkým silnejšie motory. Dvojlitrové štvorvalce s preplňovaním majú výkon okolo 280 kW (380 k) a krútiaci moment cca 450 Nm.
Tímu Toyoty šéfuje bývalý šampión WRC Tommi Mäkinen, jazdci sú Jari-Matti Latvala a Juho Hänninen. Hlavným sponzorom továrenského tímu je Microsoft. Toyota sa v budúcej sezóne stretne s Fordom, Citroënom, Hyundaiom a zrejme aj Volkswagenom, s tým však bez továrenskej podpory.
Snaženie Toyoty v šampionáte WRC sa odrazí aj v produkčných vozidlách. Japonská automobilka čoskoro predstaví ostrý cestný Yaris s preplňovanou tisícšesťstovkou, ale len s pohonom predných kolies. Pravidlá sú teraz oveľa voľnejšie a pretekárske vozidlá môžu vybraný produkčný model len pripomínať, nemusia z neho priamo vychádzať.
Od budúceho roka nastanú vo svetovom rely šampionáte veľké zmeny.