Toto je nová Toyota Aygo X! Je z Česka, s atmosférou, podstatne väčšia a sexy

956
Zdroj: Toyota

Búchajte šampanské, je tu nová verzia auta zo segmentu, kde už nikto nič nepredstavuje! Miniautá do mesta sú s príchodom elektromobility čím ďalej, tým menej rentabilné – aj preto ich značky ako Citroën a Peugeot z výrobného programu odstrihli.

Závod v českom Kolíne tak pripadol celý Toyote, ktorá tam okrem Yarisu začne vyrábať aj nové Aygo. Nestane sa tak však skôr ako v roku 2022.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Už len ako crossover

Koniec spolupráce s Francúzmi však nie je jedinou novinkou v prípade Ayga. Mení dokonca svoju osobnosť prijatím prípony „X“, ktorá odráža prechod z hatchbacku na crossover. Aj keď stále zapadá do A-segmentu, Aygo X je podstatne väčšie ako jeho predchodca.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

S dĺžkou 3 700 milimetrov už Aygo nie je také maličké, rozdiel medzi predchodcom je tu až 235 milimetrov. Pre pasažierov vzadu pribudlo dokonca až 90 milimetrov priestoru v oblasti rázvoru! Nový model je tiež so svojimi 1 740 mm o 125 mm širší a s 1 525 mm o 65 mm vyšší, čím sa prispôsobuje modelom Hyundai i10, Kia Picanto a Fiat Panda. Z tohto profituje najmä kapacita batožinového priestoru, ktorý je teraz o viac ako 60 litrov väčší a ponúka 231 litrov. So sklopenými sedadlami ponúkne až 829 litrov kapacity.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Teraz je Aygo dokonca také veľké, že sa preň Toyota rozhodla ponúknuť až osemnásťpalcové kolesá. Aygo X jazdí na platforme GA-B a aby sa zasa až príliš neodlíšilo od svojej genetickej minulosti, naďalej ponúka zaťahovaciu látkovú strechu či výklopné zadné okno namiesto toho sťahovacieho. Napriek výraznému skoku vo veľkosti má polomer otáčania ln 4,7 metra. Čo sa týka svetlej výšky, tá si polepšila o 11 milimetrov, no vnútri teraz sedíte až o 55 milimetrov vyššie.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

V bavlnke

Celkom prekvapí pohľad do interiéru, ktorý Toyota preplnila oblými tvarmi – kontrastne k pomerne ostrému tvarovaniu zvyšku karosérie. Aj keď ide o vstupný model Toyoty, Aygo X neobišli prvky výbavy ako ambientné osvetlenie a bezdrôtové nabíjanie, nehovoriac o Full-LED svetlometoch či podpore bezdrôtových aktualizácií.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

K dispozícii je tiež široká škála bezpečnostných technológií vrátane adaptívneho tempomatu, nočnej detekcie chodcov, asistenta sledovania jazdných pruhov, dennej detekcie cyklistov, a tak ďalej… Uvidíme, koľko z toho novinka ponúkne už v základnej výbave.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Pokiaľ ide o motory, Toyota nám celkom efektívne uľahčila rozhodovanie, pretože existuje len jeden. Aygo X poháňa atmosférický 1,0-litrový benzínový agregát s výkonom 53 kW (72 koní) pri 6 000 ot./min a krútiacim momentom 93 Nm pri 4 400 ot./min. Trojvalcový agregát spolupracuje buď s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovou prevodovkou.

Manuál umožňuje zrýchliť Aygu na stovku za 15,6 sekundy, zatiaľ čo prevodovka CVT skráti z času jednu desatinu. Maximálna rýchlosť je 158 km/h s manuálom a o niečo nižšia (151 km/h) pre model vybavený CVT. Prednosť tohto motora je však inde – napríklad v spotrebe 4,7 litra na sto kilometrov alebo hmotnosti od 940 do 1 015 kilogramov.

Mrkni naše nové video: