TOTO je 15 najbizarnejších áut, ktoré zaujmú svojou podivnosťou

4199
Zdroj: Ilustračný obrázok

1. Fiat Multipla

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

 

Pôvodná Multipla, šesťmiestna verzia maličkého Fiatu 600 vyzerala úplne bizarne. Moderný ekvivalent predstavený v roku 1998 to urobil tiež, aj keď mal výhody spoločenskejšieho usporiadania sedadiel a deformačné zóny v prednej časti , ktorá automobilu z 50. rokov úplne chýbala. Dizajn bol prinajmenšom kontroverzný. Fiat sa niekoľko rokov držal svojho kontroverzného dizajnu, ale v roku 2004 od neho vďakabohu ustúpil a prepracoval auto tak, aby vyzeralo oveľa konvenčnejšie a úprimne povedané, aby bolo ťažšie zapamätateľné.

 

2. Mercedes Vaneo

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

 

Skôr než pôjdeme ďalej, stojí za to zdôrazniť, že slovo „van“ má v nemčine širší význam ako v angličtine. Anglicky hovoriaci by teda mohli predpokladať, že Vaneo bola dodávka prerobená na auto, ako sa zdalo z názvu. V skutočnosti to bola dlhšia verzia triedy A a bola taká priestranná, že Mercedes mohol tvrdiť, že asi 70 percent z celkového objemu bolo venovaných pasažierom a batožine. Stále to však vyzeralo ako dodávka, čo môže čiastočne vysvetľovať, prečo bola výroba zastavená už po troch rokoch.

 

3. Aston Martin Cygnet

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

 

Aston Martin Cygnet, alebo jednoducho Toyota iQ s efektnou mriežkou chladiča a mnohými vylepšeniami štýlu a výbavy. Cygnet bol však výrazne drahší ako bežná Toyota iQ a malo to byť mestské auto pre ľudí, ktorí si už mohli dovoliť Aston v plnej veľkosti. Auto sa však ani zďaleka nepriblížilo k dosiahnutiu svojich odvážnych predajných cieľov a už po dvoch rokoch bolo vyradené.

 

4. BMW i3

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

BMW i3 je jedným z najpodivnejšie vyzerajúcich áut, aké kedy BMW uviedlo do predaja. V žiadnom prípade to však nie je jediný dôvod na to, aby bolo považované za čudné auto. Jeho konštrukcia je tiež zložitá a zahŕňa rozsiahle použitie hliníka a uhlíkových vlákien. K dispozícii je buď ako čisto elektrické vozidlo, alebo s malým benzínovým motorom, ktorý slúži ako predlžovač dojazdu.

 

5. Pontiac Aztek

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

 

Aztek bol crossover SUV a v mnohých ohľadoch skôr dobrý. Ľuďom, ktorí si to kúpili, sa to vo všeobecnosti páčilo. Problém bol v tom, že ho takmer nikto nekúpil. Dôvod nekúpenia bol ten, že vyzeral veľmi zvláštne Často sa o ňom hovorí ako o jednom z najškaredších áut.

 

6. Audi A2

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

 

Hatchback A2 s hliníkovou karosériou bol lacný na prevádzku kvôli svojej nízkej hmotnosti a pôsobivej spotrebe paliva, ale cena za ktorú sa predával bola vysoká. Zákazník, ktorý si ho chcel kúpiť musel minúť viac ako 20 000€ až 30 000€. Údržba modelu A2 bola veľmi náročná, mohli ste skontrolovať olej a doplniť fľašu ostrekovača, ale to bolo asi tak všetko. Medzi ďalšie problémy patrila vysoká hladina hluku a zlá viditeľnosť cez komplikované dvojdielne zadné okno. Predaje boli slabé a výroba trvala len od roku 2000 do roku 2005.

 

7. Ferrari FF

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Ferrari nikdy nepredávalo auto, ktoré by sa dalo presne opísať ako kombi, ale Ferrari FF z roku 2011 sa to pokúsilo zmeniť. Ferrari FF často označované ako shooting brake , spájalo 800 litrov batožinového priestoru s revom 6,3-litrového motora V12 umiestneného vpredu, pohonom všetkých štyroch kolies a maximálnou rýchlosťou viac ako 300 km/h. To bolo všetko dobré, ale pre úspech nepostačujúce.

 

8. Chevrolet SSR

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Móda pre vozidlá v retro štýle na prelome storočia dala vzniknúť autám ako Fiat 500 , MINI a Volkswagen New Beetle . Jedným z neznámejších príkladov bol Chevrolet SSR, pickup so zaťahovacou pevnou strechou a 5,3-litrovým neskôr 6,0-litrovým osemvalcom. Jeho nezvyčajný štýl spájal modernosť s poctou k americkým pickupm z konca 40-tych a polovice 50-tych rokov. Chevrolet vyrábal svoj štýlový pickup s označením SSR v rokoch 2003 až 2006.

 

9. Isuzu VehiCROSS

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Japonské Isuzu nie je známe svojimi čudnými autami, ale VehiCROSS je snáď jedinou výnimkou. Toto kompaktné SUV , úzko súvisiace s oveľa bežnejším Isuzu Trooper sa objavilo ako koncept na Tokyo Show v roku 1993, potom sa začalo predávať o štyri roky neskôr bez takmer žiadnych zmien. Kompaktné SUV VEHICROSS sa vyrábalo v rokoch 1997 až 2001 a predávalo sa v malom množstve, väčšinou v USA.

 

10. Mini Clubvan

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

 

MINI sa občas pustilo do nových trhových sektorov, no vo veľa prípadoch neuspelo a rýchlo sa stiahlo. Takýmto prípadom bol aj model Clubvan – jediný úžitkový automobil značky . V podstate to bol Clubman prvej generácie bez zadných bočných okien s dvoma sedadlami, nebol príliš priestranný a mal nevhodne vysoký nákladový prah. Napriek tomu BMW očakávalo, že osloví cateringových pracovníkov, kuriérov, organizátorov kultúrnych podujatí a ďalších, ktorí potrebujú prevážať rôzny tovar a predmety. Bohužiaľ sa nenašiel dostatočný počet zákazníkov a Clubvan nemal takmer žiadne uplatnenie.

 

11. Peugeot 1007

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Na prvý pohľad sa kompaktné MPV od Peugeotu s posuvnými bočnými dverami zdalo byť veľmi praktické, ale aj trochu zvláštne. Nanešťastie bol ťažký a strašne drahý a predné bezpečnostné pásy boli namontované tak ďaleko, že aj vysokí vodiči mohli mať problém na ne dosiahnuť. Skutočnosť, že časti obloženia pripevnené suchým zipsom bolo možné ľahko nahradiť podobnými predmetmi rôznych farieb nestačila na kompenzáciu týchto a iných problémov. Predaje boli nízke a model 1007 bol po piatich rokoch výroby v roku 2009 definitívne vyradený.

 

12. Toyota Yaris Verso

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

 

Pri vytváraní kompaktného MPV založeného na podvozku prvej generácie modelu Yaris sa Toyota obmedzila na jeho rozšírenie iba jedným smerom – do výšky. Preto nebolo možné, aby Yaris Verso prinášal nejakú eleganciu vo svojom dizajne, čo môže čiastočne vysvetľovať prečo sa vyrábal iba šesť rokov. Napriek určitej nešikovnosti v dizajne však Yaris Verso ponúkal veľa vnútorného priestoru na malom podvozku.

 

13. Citroën C3 Pluriel

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Sú takí, ktorí Pluriel milujú a sú takí, ktorí ho nenávidia. No všetci sa zároveň zhodujú, že sa jednalo o mimoriadne zvláštny počin z dielne Citroënu. C3 Pluriel sa dal nakonfigurovať do dvoch rôznych typov karosérie. Majiteľ ho mohol zmeniť z hatchbacku na kabriolet odstránením strešných dielcov. Problém bol však v tom, že ich nebolo možné nikam odložiť, takže ste ich museli nechať doma a z celej duše si priať aby vás nezastihla prietrž mračien.

 

14. Renault Avantime

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

 

Renault Avantime vyvinutý spoločnosťou Matra bol jedným z najpodivnejších vozidiel predávaných Renaultom počas jeho vzrušujúceho obdobia na začiatku 21. storočia. Avantime, ktorý bol predávaný ako kupé , bol v skutočnosti založený na MPV Espace , čo ste si pri jazde nemohli nevšimnúť. Medzi prvky, ktoré nepochádzajú od Espace, patril štýl podobný šípu a ťažké bočné dvere s dvojitým pántom. Nikto nemohol pochybovať o tom, že to bolo dobrodružné vozidlo a možno najbizarnejší model, aký kedy Renault vyrobil. To sa však nepremietlo do popularity, predaje boli také zlé, že po dvoch rokoch ukončili vyrobu.

 

15. Alfa Romeo SZ

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Alfa Romeo má dlhú tradíciu výroby krásnych áut. Jednou z hlavných výnimiek bol športový automobil SZ vyrábaný v rokoch 1989 až 1991. Vychádzal z pomerne hranatého sedanu 75 a mal jedinečne drsný vzhľad, a preto bol prezývaný il monstro – taliansky „monštrum“. Po tom, čo ho Alfa prestala stavať, sa v nasledujúcom roku rýchlo vrátila k téme s takmer rovnako pútavým kabrioletom RZ .