TEST: Škoda Kodiaq Laurin&Klement | Byť či nebyť?

511

Ono to bolo cítiť vo vzduchu už na berlínskej premiére. Stavil by som posledné drobné už dva roky dozadu na to, že Škoda Kodiaq bude v dohľadnej dobe k dispozícii vo vyhotovení Laurin&Klement. Stávku by som vyhral. No, mali by ste si priplatiť za najvyššiu výbavu? Mám pre vás odpoveď.

Z SUV sa pomaly stávajú „vlajkové lode“ svojich značiek, no Škoda je zo starej školy. Vrchol ponuky modelov značky okupuje aj naďalej Superb. Kodiaqu je však posledné roky venované výrazne väčšie množstvo pozornosti a disponuje najväčším počtom štylistických vyhotovení. Nespomenúť ostrú verziu RS, vyhotovenia Scout a Sportline dopĺňa v ponuke najluxusnejší „strih“, Laurin&Klement.

Lesk

Čo by to bolo za najluxusnejšie vyhotovenie, keby netrčí z radu nablýskanými detailmi. Český medveď „vo fraku“ vám však sietnice pri prvom pohľade nevypáli. Mriežky na maske chladiča dostali chrómovú kúru a zadný nárazník vkusne naznačuje miesta, kde by sa ešte pár rokov dozadu nachádzala dvojica výfukov.

Už v základnej výbave dostanete 19-palcové disky a celý exteriér korunuje najkrajšie logo v biznise, ktoré starosvetsky zobrazuje dvojicu mien zakladateľov značky. Nič závažné sa neudialo, no niečo sa predsa udiať muselo.

Octavia a Superb nie sú vo vyhotoveniach Laurin&Klement autami kričiacimi do sveta svoju cenovku. No a pokiaľ je diskrétnosť to, po čom túžite, ráčte pokračovať v čítaní.

Nastavený štandard

Detektor diskrétnosti ešte neodkladáme, no v kabíne nájdeme indícií najvyššej výbavy veru viac. Interiér môže byť odetý do čierneho alebo béžového vyhotovenia. V oboch farebných variantoch je pre 5-miestnu posádku pripravená kožená sedacia súprava.

V prípade voľby bledého vyhotovenia interiéru budú do béžovej farby odeté samozrejme sedadlá, no taktiež okolie stredového tunela, lakťová opierka či výplne dverí. V skratke, ide presne o tie miesta, na ktorých bude vek a opotrebenie vidieť najviac.

S najvyššou výbavou dostávate panely na dverách či kryt úložného priestoru v palubnej doske v lesklom vyhotovení „piano black“. Sú to síce exponované miesta, no Škoda to s povrchom náročným na údržbu zbytočne nepreháňala.

Dilema

Škodu Kodiaq L&K sme testovali už aj s digitálnou prístrojovou doskou Virtual Cockpit. Koncernu Volkswagen a taktiež jeho značkám osobitne musím pogratulovať. Prístrojovka s mechanickými budíkmi je oficiálne mŕtva a pri tak dobre premyslenej grafike a prostredí sa tomuto faktu človek ani trošku nebráni.

Pod kapotou pracoval 2-litrový naftový štvorvalec. Ide o notoricky známy agregát a slabší z dvojice ponúkaných motorov pre verziu Laurin&Klement. V meste si Kodiaq vypýtal mierne cez 7 litrov paliva na 100 km, mimo mesta 5,5 litra a na diaľnici opäť atakoval apetítom 7 litrov.

Motor je vhodný do širokého pásma podmienok a zaťaženia, no pri diaľničnej jazde od neho nečakajte prejav dravca. Ten nájdete až v silnejšom prevedení s výkonom 140 kW/190 koní, za ktorý si priplatíte ďalších 2000€. Pokiaľ si však nepotrpíte na prestížne logo Laurin&Klement, nižšie prevedenie s označením Style je v základnej výbave k dispozícii lacnejšie o 4500€.

Jej voľbou prichádzate o niektoré drahšie prvky základnej výbavy alebo kožené sedadlá. Mať na muške Kodiaq, špekulujem nad myšlienkou, že by som pre silnejší motor obetoval výbavu L&K a cenový rozdiel doplatil príplatkovou výbavou, ktorej Škoda ponúka doslova neúrekom alebo rozdielom v registračnom poplatku. Len sa musíte rozhodnúť, čo je vám prednejšie.

Základná cena modelu – Škoda Kodiaq Active 1,5 TSI 110 kW 6-st. MP: 23 790 €
Základná cena testovanej verzie – Škoda Kodiaq L&K 2,0 TDI 110 kW 7-st. AP: 42 430 €
Záruka: 5 rokov / 100 000 km – predĺženie za príplatok
Euro NCAP: 5 hviezd, 2017
Registračná daň: 260 €
Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1986
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110 (150)/3500-4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:340/1750-3000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:194
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,9
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,3/4,7/5,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:650
Objem nádrže [l]:60
Prevádzková hmotnosť [kg]:1665
Rozmer pneumatík:235/55 R18
Dĺžka [mm]:4697
Šírka [mm]:1882
Výška [mm]:1676
Rázvor [mm]:2791