TEST: Renault Laguna Coupé – omamný prízrak

237

Zbadať na ceste Lagunu Coupé je rovnako pravdepodobné, ale aj porovnateľne krásne a vzrušujúce, ako zbadať ľadového medveďa vo voľnej prírode.

Je pravda, že ľadového medveďa som ešte nikdy nestretol, ale viem si predstaviť, že by to bol úžasný zážitok. Ak by zbadal aj on mňa, nepochybne by išlo o mimoriadne adrenalínovú skúsenosť… Istá analógia sa tu ale dá nájsť aj v súvislosti s týmto výnimočným Renaultom. V predaji je už šiesty rok a videli ste ho už na ceste? Vzhľadom na predajné čísla tohto modelu, veľa ľudí asi nemalo to šťastie. Ale tí, ktorým sa to podarilo, sa iste za týmto autom obzreli. Veľa ľudí hovorí, že vyzerá ako nejaký Aston Martin, ale to sú tí, ktorí ešte nevideli Aston Martin naživo. Musím však uznať, že to auto vyzerá na ceste úžasne.V tej šedi priemernosti, ktorá dominuje našim cestám, sa nádherne vyníma a v tejto bielej farbe doslova svieti ako hviezda. Jej tvary sú unikátne, neokukané a veľmi elegantné. Je to skrátka indivíduum, ktoré si s ničím iným nepomýlite.

Ťažký život veľkého kupé

Problém nízkej predajnosti tohto modelu nepramení z toho, že by bola Laguna Coupé zlé auto. Naopak, podľa mňa je celkom vydarené. Obzvlášť s natáčaním všetkých štyroch kolies 4Control, ktoré v tejto triede nemá konkurenciu. Laguna Coupé je teda ozajstný unikát nie len v oblasti dizajnu, ale aj po technickej stránke.Podľa môjho názoru je problém vo veľmi malej skupine cieľových zákazníkov. Na Slovensku je totiž relatívne veľa ľudí, ktorí by si radi kúpili nový Renault, ale menej tých, ktorí si môžu dovoliť investovať do nového auta až 40 000 €. Ak aj takí sú, väčšinou sa vyberú do predajne niektorej z prémiových značiek. Ďalší problém je, že dvojdverové autá sú kvôli obmedzenej praktickosti veľmi málo vyhľadávané. Ak už si človek kupuje auto, radšej si zaobstará niečo väčšie a priestrannejšie. Dnes sú moderné SUV-čka, nie nádherné športovo-elegantné kupé ako je napríklad aj Renault Laguna Coupé, čo je veľká škoda.

Druhý dych

V minulom čísle AutoGrátisu sme testovali modernizovanú verziu päťdverovej Laguny, ktorá bola taktiež vybavená natáčaním všetkých štyroch kolies. Ako sme napísali minule, jazdí to perfektne a ťažko to s niečím vôbec porovnávať. Okrem liftbacku a kombi však Francúzi vynovili samozrejme aj toto kupé.Takisto dostalo multimediálny systém R-Link so 7-palcovou dotykovou obrazovkou. Laguna tak napriek pokročilému veku dokáže držať krok aj s novšou konkurenciou. Bohužiaľ, v ponuke ostal len jeden motor. Na Slovensko sa dováža už iba dvojlitrový turbodiesel vyladený na 127 kW (173 k), ktorý sa kombinuje výhradne so šesťstupňovým automatom. My sme sa stihli previezť ešte na naftovom šesťvalci.

Základná cena modelu
 – Renault Laguna Coupé 2.0 dCi 175 Initiale: 38 290 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Laguna Coupé 3.0 dCi V6 Initiale: –
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km (viac km za príplatok)
Registračná daň: 657 €

 

Motor
 
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1995
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
127 (173)/3750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
360 /2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
221
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
7,4
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
7,4/4,8/5,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
423
Objem nádrže [l]:
66
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1597
Rozmer pneumatík:
225/45 R18
Dĺžka [mm]:
4643
Šírka [mm]:
1812
Výška [mm]:
1398
Rázvor [mm]:
2694