TEST: Renault Kadjar | Druhé vydanie

576

Existuje v súčasnosti vôbec automobilka, ktorá nemá vo svojom portfóliu módne a tak žiadané modely SUV, poprípade crossover?

Nikoho asi neprekvapí, že francúzsky výrobca Renault neostal stranou a svojim zákazníkom ponúka hneď tri modely so zvýšeným podvozkom, ktorých stred reprezentuje Kadjar. Úprimne, vďaka svojej svetlej výške pripomína skôr zvýšené kombi ako drsné SUV, čo podčiarkujú aj jeho prívetivé tvary. Ostré hrany budete hľadať márne.

Ani oblé tvary neubrali Kadjaru na mohutnosti.

S citom …

Nedávny facelift priniesol Kadjaru nové motorizácie a niekoľko drobných, skôr kozmetických zmien. Retuše zasiahli predný nárazník s jemnejšie zakomponovanými hmlovkami do štýlových rámčekov. Vzadu sa okrem zadného nárazníka zmenilo rozloženie a tvar odrazových a cúvacích svetiel. Plastová ochrana podvozku sa natiahla a po jej bokoch pribudli otvory falošných výfukov, čím sa auto opticky rozšírilo.

Biela farba v kombinácii s čiernym oplastovaním vytvára želaný kontrast

Interiér sa dočkal nových ovládačov ventilácie s integrovanými ukazovateľmi želanej teploty a smeru prúdenia vzduchu. Displej infotainmentu je prirodzenejšie zakomponovaný do stredovej konzoly, jeho prinízke umiestnenie však naďalej odvádza pozornosť vodiča od riadenia.

Interiér si zachoval konzervatívny charakter

Je na škodu, že palubnej dosky, volantu a prístrojového panelu sa zmeny nedotkli. A tak ich konzervatívne stvárnenie ostalo „na kilometre“ vzdialené od sviežeho dizajnu prezentovaného v novom modeli Clio. Prekvapením bolo ponechanie tlačidiel vyhrievania predných sedadiel pod lakťovou opierkou.

Tlačidlá vyhrievania sedadiel ostali na zle dostupnom a „neviditeľnom“ mieste

Široké nastavenie volantu spoločne s polohou sedadla a rozložením pedálov umožňuje výbornú polohu vodiča. Sedadlá so slušnou bočnou oporou by si však zaslúžili trochu tvrdšiu výplň sedacej časti. Rozmerné spätné zrkadlá spolu so sklonom A stĺpikov prispievajú k výbornému výhľadu z auta.

Predným sedadlám vyčítam iba ich príliš mäkkú výplň sedacej časti

Napriek nemožnosti polohovania sú zadné sedadlá dostatočne pohodlné aj na dlhšie cesty. Umiestnenie kotiev IsoFix uľahčí manipuláciu s detskou sedačkou.

Nový diesel

Novinkou pod kapotou je naftová preplňovaná jedna-sedmička, ktorá sa kombinuje výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Kultivovaným prejavom zakrýva svoj relatívne nízky objem. Agregát zaberá od pomerne nízkych 1600 otáčok a plynule „ťahá“ do 4200. Pedál spojky kladie pomerne veľký odpor a jeho časté používanie v meste je trochu namáhavé. Žiaľ, presné radenie kazia príliš dlhé dráhy pohybu prevodovej páky.

Zameranie Kadjaru najmä na komfort sa prejavuje v jeho jazdných vlastnostiach. Podvozok je plavný a obdivuhodne filtruje väčšinu nerovností. V zákrutách sa príliš nenakláňa, pri vyššej rýchlosti však napriek podpore zadnej nápravy pomerne skoro prechádza do nedotáčavého šmyku, ktorý je citeľne korigovaný stabilizačným systémom.

Podvozok, ako aj motorový priestor, je dostatočne odhlučnený. Renault by mohol viac pozornosti venovať odfiltrovaniu aerodynamického hluku, ktorý do interiéru pri vyšších rýchlostiach preniká najmä od bočných okien.

Nový diesel jednoznačne poteší svojou spotrebou, ktorá pri častom využívaní výkonu motora nepresiahla hodnotu 6,1 litra nafty na 100 km.

Verdikt

Nový motor dodáva Kadjaru dostatočnú dynamiku, ktorú nevyvažuje vysokou spotrebou paliva. Zmeny exteriérového dizajnu autu rovnako prospeli. Zjemnili jeho tvary, dodali láskavú tvár a dokázali, že SUV nemusí mať iba agresívny a drsný výzor.

Základná cena modelu – Renault Kadjar ZEN TCe 140 GPF: 20 990 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Kadjar INTENS Blue dCi 150 4×4: 28 390 €
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km

Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1 749
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110 (150) / 4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:340 / 1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:197
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,6
Spotreba mesto/mimo/kombi (NEDC) [l/100 km]:6,0–6,4 / 4,6–4,7 / 5,2–5,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:472
Objem nádrže [l]:55
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1 632–1 692
Rozmer pneumatík:215 / 55 R18
Dĺžka [mm]:4 489
Šírka [mm]:1 836
Výška [mm]:1 613
Rázvor [mm]:2 646
Svetlá výška [mm]:184