Okrem novej tváre, ktorá lepšie korešponduje s najmodernejšou dizajnovou filozofiou tejto francúzskej automobilky, dostal Renault Fluence nový vznetový motor 1.6 dCi a možnosť objednať si motor 1.5 dCi aj s dvojspojkovou prevodovkou EDC.
Dotykovka musí byť
Modernizovaný bol aj interiér. Prístrojový panel dostal okrem iného aj digitálny rýchlomer. Presne taký, ako má Mégane. Aj palubná doska je komplet prebratá z Renaultu Mégane. Je totiž verejným tajomstvom, že Renault Fluence je v podstate štvordverový Renault Mégane. Pre trojpriestorovú karosériu typu sedan si však Renault vyhradil označenie Fluence a urobil z neho samostatný model. Akurát sedan (Fluence) má oproti päťdverovému hatchbacku (Mégane) o 6 cm dlhší rázvor, podobne ako kombi (Mégane Grandtour). Vďaka tomu je na zadných sedadlách dosť veľa miesta na nohy.
Nový je aj multimediálny systém. Renault Fluence dostal najnovší systém R-Link, ktorý mal premiéru v novom Renaulte Clio. Ide o multifunkčný systém s navigáciou a so 7-palcovým dotykovým displejom. Konštruktéri však nedomysleli jeho ovládanie. Keďže displej je ponovom dotykový a umiestnený je stále na vrchu palubnej dosky, treba sa za nim naťahovať. Predošlá generácia multimediálneho systému mala akýsi „diaľkový ovládač“, pretože displej dotykový nebol. Ťažko však povedať, ktoré riešenie bolo lepšie. Ideálne by bolo mať tlačidlá aj na stredovom tuneli, ktorými by sa dali obsluhovať základné funkcie, ako to má napríklad Laguna.
Moderný motor
Nový motor 1.6 dCi je výkladnou skriňou najmodernejších technológií automobilky Renault. Môže sa pochváliť aj nízkotlakovou recirkuláciou výfukových plynov (EGR), ktorú Renault zaviedol ako prvý v Európe. Motor 1.6 dCi je tiež vybavený olejových čerpadlom s variabilným prietokom, technológiou variabilného vírenia, technológiou tepelného riadenia motora a systémom viacnásobného vstrekovania, ktorý bol navrhnutý na optimalizáciu regeneračného cyklu časticového filtra.
No a ako sa s týmto novým turbodieselom jazdí? Celkom fajn. Je príjemne kultivovaný a dostatočne silný. Napriek všetkému však treba priznať, že motor má menšiu turbodieru. K životu sa razantne preberie až okolo 2 000 ot./min. Spotreba paliva je prijateľná – v meste sa dá udržať tesne pod hranicou šiestich litrov a mimo mesta sa dá jazdiť za 4,5 až 5 litrov nafty. Na diaľnici, kedy pri 130 km/h ručička otáčkomera zakotví medzi 2 300 a 2 400 ot./min., sa spotreba paliva šplhá k 5,5 l/100 km.
Resumé
Medzi hlavné prednosti Renaultu Fluence určite patrí veľký vnútorný aj batožinový priestor. S tým priamo súvisia aj pôsobivé vonkajšie rozmery, ktoré dodávajú autu patričný rešpekt. Je to síce model nižšej strednej triedy, no tvári sa ako skutočná limuzína. No a s najvyššou výbavou Privilege mu k tomu ani veľa nechýba. Cena je pritom stále na prijateľnej úrovni. Po modernizácii Fluence opeknel a podľa nášho názoru je nový motor 1.6 dCi pre tento model ideálnou motorizáciou.
Základná cena modelu – Renault Fluence 1.6 16v Authentique: 10 990 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Fluence 1.6 dCi Privilege: 16 690 €
Registračná daň na testované auto: 267€
Motor
|
|
Typ motora:
|
radový, vznetový
|
Valce / ventily:
|
4/16
|
Zdvihový objem (cm3):
|
1598
|
Najvyšší výkon (kW / ot./min.):
|
96 / 4000
|
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):
|
320 / 1750
|
Prevádzkové vlastnosti
|
|
Maximálna rýchlosť (km/h):
|
200
|
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):
|
9,8
|
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):
|
5,7 / 3,9 / 4,6
|
Rozmery a hmotnosti
|
|
Batožinový priestor (l):
|
530
|
Objem nádrže (l):
|
60
|
Prevádzková hmotnosť:
|
1424
|
Rozmer pneumatík:
|
205/60 R16
|
Dĺžka (mm):
|
4618
|
Šírka (mm):
|
1809
|
Výška (mm):
|
1479
|
Rázvor (mm):
|
2702
|
Renault Fluence je relatívne veľké auto a vzhľadom na jeho rozmery sa predáva za celkom dobrú cenu. Práve preto sa stal obľúbenou voľbou nie len taxikárov. Čo priniesli zmeny pre rok 2013?