Vďaka „bojovému“ oplastovaniu sa prehupla dĺžka Insignie Country Tourer cez magickú hranicu päť metrov. Tento luxusný diaľničný krížnik pritom vôbec nie je taký drahý, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.
Áno, hovorím o diaľničnom krížniku, aj keď tento model je predsa len trochu orientovaný na nespevnené cesty. Nie, nie je to žiadne SUV a už vôbec nie offroad, ale oproti klasickej Insignii Sports Tourer má zvýšený podvozok. Síce len o 25 mm, ale aj to je niečo. Okrem väčšej svetlej výšky sa vám mimo bezpečia asfaltu určite zíde aj ochranné oplastovanie po celom obvode karosérie.
Prémiová atmosféra
Od prvého momentu, kedy som sa posadil za volant, ma toto auto prekvapilo jednak tichom, komfortom, ako aj kvalitnými materiálmi. Na tom komforte a kvalite zároveň má tak trochu podiel aj to krásne kožené čalúnenie hnedej farby s bielym prešívaním. Dodáva sa ako balík spolu s elektricky ovládanými sedadlami, ktoré sa môžu pochváliť nielen vyhrievaním (vpredu aj odvetrávaním), ale aj ergonomickým certifikátom AGR. Vodičova sedačka má dokonca aj masážnu funkciu. Háčik je len v tom, že za tento balíček si v Opli účtujú rovných 4 000 €.
Prémiová technika
Dobrý dojem z tejto Insignie u mňa pretrval aj po prejdení pár kilometrov. Motor je výborne odhlučnený a má záťah ako lokomotíva. Je to síce len dvojliter, ale dopujú ho hneď dve turbá. Vďaka tomu má už pri 1 500 ot./min. k dispozícii neuveriteľných 480 Nm. To všetko sa prenáša cez skvelo fungujúci osemstupňový automat na všetky štyri kolesá. Tým sa však zoznam kvalitného technického vybavenia nekončí. Na zadnej náprave je dvojspojkový elektronicky riadený diferenciál, ktorý disponuje aj funkciou „torque vectoring“, čiže „vektorovanie krútiaceho momentu“. V ľudskej reči to znamená asi toľko, že na výjazde zo zákruty sa presúva vždy viac hnacej sily na vonkajšie zadné koleso, ktoré je viac zaťažené, čo pomáha autu lepšie vyštartovať zo zákruty. Ehm… na šmykľavom povrchu to vie jazdiť aj driftom, ale to nikomu nehovorte.
Ako Mercedes
Pochváliť musím aj adaptívny podvozok, ktorý je v prípade verzie Country Tourer taký komfortný, že by som sa to nebál prirovnať ani k Mercedesu triedy S. Bohužiaľ, komfort jazdy nie je jediná spoločná črta vlajkovej lode Oplu a vlajkovej lode Mercedesu. Insignia s dvomi turbami totiž jazdila prakticky s identickou spotrebou ako vyše dvojtonový Mercedes s 340-koňovým trojlitrovým šesťvalcom pod kapotou. Uznávam, aj 210 koní je slušný výkon, ale spotreba 9,5 l/100 km v mestskom cykle ma trochu prekvapila. Mimo mesta nám palubný počítač vyrátal priemer 6,7 l/100 km, zatiaľ čo na diaľnici sa dá jazdiť zhruba za 7 l/100 km predpisovou 130-tkou.
Resumé
Ak by som to mal zhrnúť, táto verzia Insignie ma príjemne prekvapila kvalitným a dobre odhlučneným interiérom, silným a kultivovaným motorom, vydarenou prevodovkou a hlavne športovým zadným diferenciálom. Veď podobné riešenie používa aj Ford Focus RS, takže keď zbadáte toto luxusné rodinné kombi opúšťať kruhový objazd driftom, nebuďte prekvapení.
Základná cena modelu – Opel Insignia Country Tourer 1.5 Turbo (140 k): 27 190 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 4×4 Exclusive: 37 640 €
Záruka: 5 rokov/ 150 000 km (rozšírenie za príplatok)
Registračná daň: 870 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1956 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 154 (210)/4000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 480 /1500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 228 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,2 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 8,9/6,0/7,2 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 560/1665 |
Objem nádrže [l]: | 62 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1732 |
Rozmer pneumatík: | R18 |
Dĺžka [mm]: | 5004 |
Šírka [mm]: | 1871 |
Výška [mm]: | 1525 |
Rázvor [mm]: | 2829 |