TEST: Mitsubishi Outlander | Dobre etablovaný cudzinec

561

Mitsubishi Outlander súčasnej generácie je na trhu už nejaký ten piatok, ale automobilka ho priebežne inovuje, aby ostával konkurencieschopný. Boli sme zvedaví, čo sa zmenilo v prípade modelového roka 2019.

Tretia generácia populárneho SUV od troch diamantov bola predstavená v roku 2012. V roku 2016 prešla pomerne výraznou modernizáciou, kedy sa v prednej časti objavil takzvaný „dynamický štít“. Outlander tak dostal dizajn korešpondujúci s aktuálnym dizajnovým smerom automobilky. Posledná modernizácia už nie je až taká výrazná. „Dynamický štít“ ostal, no trochu sa zmenila predná maska aj mriežka chladiča. Nový je tiež dizajn 18-palcových diskov kolies. Najväčšou zmenou, čo sa dizajnu týka, sú však nové Full LED svetlomety, ktoré nielenže lepšie vyzerajú, ale kvalitnejším osvetlením pomáhajú zvyšovať aktívnu bezpečnosť.

Tichší interiér

Vo vnútri sa zmenilo iba pár detailov, ktoré však svojou troškou zvyšujú komfort. Ovládanie všetkých okien je už aj v základnej výbave elektrické, pričom tlačidlá na ovládanie okien dostali podsvietenie. Nový je tiež dizajn stredovej lakťovej opierky, no hlavne sedadlá. Majú nielen nový tvar, ale aj materiál polstrovania. Sedí sa v nich príjemnejšie a ani po dlhej ceste ma zo sedenia nebolel chrbát. Myslelo sa aj na cestujúcich na zadných sedadlách, ktorí dostali výduchy ventilácie. Asi najdôležitejšou zmenou je však výrazne zlepšené odhlučnenie. Auto je citeľne tichšie, čo oceníte najmä pri dlhších cestách vyššou rýchlosťou.

Je pravda, že palubná doska už nepôsobí ako najnovší výplod dizajnérskej fantázie, no v podstate sme nenašli nič, čo by nám na interiéri prekážalo.

Odvezie celú rodinu

Dostávame sa asi k najsilnejšej stránke Outlandera. Od druhého stupňa výbavy sa totiž dodáva aj s tretím radom sedadiel, ktorý je schovaný v podlahe batožinového priestoru a v prípade potreby sa dá veľmi rýchlo a jednoducho vyklopiť. Dve sedadlá sú delené v pomere 50:50 a nedá sa povedať, že by boli vyslovene núdzové. Zmestia sa tam aj dospelí ľudia. Tí vyšší sa možno budú dotýkať hlavou stropu, ale na nohy je miesta dosť. Deti teda bez problémov a dospelí to na kratšie trasy vzadu taktiež zvládnu úplne v pohode.

V treťom rade to nie je pre vysokých, ale miesta na nohy tam budú mať dosť aj dospelí.

Zbohom diesel

Pri pohľade do cenníka vás zaujmú nielen lákavé ceny, ale aspoň mňa prekvapil aj fakt, že z ponuky zmizol naftový motor. Okrem hybridu tak máte na výber už iba jednu motorizáciu – atmosféricky plnený dvojlitrový štvorvalec s výkonom 150 koní. Môžete ho mať ako s pohonom predných, tak aj všetkých štyroch kolies. Štandardom je päťstupňový manuál, ale ten je dostupný iba v základnej výbave a iba s pohonom predných kolies. Vo všetkých ďalších prípadoch prenáša výkon motora na kolesá bezstupňová automatická prevodovka CVT. Nami testované auto malo najvyšší stupeň výbavy, a teda pohon 4×4 a prevodovku CVT. Existujú aj lepšie prevodovky, no Japonci z neznámych príčin preferujú CVT. Spotreba paliva sa však pohybuje medzi 8 a 10 l/100 km, z čoho viním najmä spomínanú prevodovku CVT. Na také veľké auto to však v konečnom dôsledku nie je zlé.

Ak nerátame hybridný variant, benzínový dvojliter ostal pre Outlander jedinou motorizáciou.

Jazdí lepšie

Modernizácia so sebou priniesla aj veľa neviditeľných zmien. Vo výrobe napríklad zaviedli lepené spoje, ktoré na niektorých miestach karosérie nahradili zvary. Moderné lepené spoje sú pritom pevnejšie, čo vo finále zvýšilo tuhosť karosérie. V kombinácii s lepšími tlmičmi a silnejšími brzdami to malo citeľný vplyv na jazdné vlastnosti. Outlander sa o čosi menej nakláňa do zákrut, lepšie reaguje na pohyby volantu, no a logicky aj o niečo lepšie brzdí.

Resumé

Ak hľadáte sedemmiestne SUV s pohonom 4×4, automatom, ale stále za rozumnú cenu, práve ste jedno našli. Sedem miest na sedenie predsa len nenájdete v každom SUV, no a Mitsubishi Outlander patrí medzi tie najdostupnejšie. Asi jedinou slabšou stránkou Outlandera je iba jeden motor v ponuke (okrem trochu drahšej hybridnej verzie), ale mierne vyššiu spotrebu neprepĺňaného benzínového agregátu a jeho nie práve najvyšší výkon vyvažuje Mitsubishi naozaj lákavou cenou. Navyše, s chýbajúcim turbom chýbajú aj starosti. Ak si teda auto plánujete nechať dlhšie, je vysoko pravdepodobné, že tento jednoduchý motor bude spoľahlivý.

Základná cena modelu – Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC Intense: 22 990 €
Základná cena testovanej verzie – Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC CVT 4WD Instyle+: 34 490 €
Záruka: 5 rokov/100 000 km

Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1998
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110 (150)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:195 /4200
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:12,1-13,3
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:8,7/6,8/7,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:128/477-667/1608
Objem nádrže [l]:60
Prevádzková hmotnosť [kg]:1520-1615
Rozmer pneumatík:225/55 R18
Dĺžka [mm]:4695
Šírka [mm]:1810
Výška [mm]:1710
Rázvor [mm]:2670