TEST MG EHS: Britsko-čínsky rozrážač stereotypov

1168
Zdroj: Rasťo Bujna

Plug-in hybridné MG EHS prišlo na slovenský trh iba tento rok, rovnako ako celá značka MG. S čínskym kapitálom a know-how prišli dobyť Európu. Nízkou cenou a modernými technológiami.

MG EHS predstavili ešte v roku 2018 ešte ako MG HS. Písmenko E v názve EHS značí elektrifikáciu. Na starom kontinente je tento model dostupný iba ako plug-in hybrid. Už pri prvom pohľade auto vyzerá robustne a vzbudzuje rešpekt. Jeho krivky nie sú úplne súčasné, no vyzerá dobre.

Dizajn na prvú kombinuje niektoré európske krivky s kopou v Ázii obľúbeného chrómu. Ale čo je ešte facinujúcejšie, toto auto je fakt veľké oproti tomu, ako sa môže zdať na obrázku. MG EHS je o takmer 19 centimetrov dlhšie ako Škoda Karoq a o približne 7 centimetrov dlhšie ako Volkswagen Tiguan. A je aj vyššie, širšie a má väčší rázvor. A pritom stále patrí do triedy kompaktných crossoverov.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

V interiéri sa EHS-ko riadi absolútne európskym minimalizmom a pocitom komfortu. Všade, kam sa pozriete, nájdete mäkčené plasty. Pod 10,1 palcovým multimediálnym displejom dostanete naozaj len zopár tlačidiel a pri voliči smeru jazdy je hlavným tlačidlom to s nápisom EV na prepínanie medzi hybridnou a čisto elektrickou jazdou. Pred vodičom sa nachádza 12,3- palcový digitálny prístrojový štít, ktorý vyzerá výborne. Aj kvalitou zobrazenia aj dizajnom. Nezobrazuje údaje v riadkoch pod sebou, ale v dlaždiciach jeden vedľa druhého. Dobrý nápad.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Sedenie vzadu je komfortné aj pre vyšších cestujúcich. Majú dostatok miesta na hlavu aj nohy. Navyše, vďaka prítomnosti mäkkých plastov a výplní, ani vzadu auto nepôsobí lacno. A to je v prípade auta, ktoré nesie prívlastok “čínske” veľmi dôležitá informácia. Nuž, predsudky naše každodenné.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Kufor je typický plug-in hybridný. V praxi to znamená, že za nehybridnými autami zaostáva. No medzi “svojimi” sa radí medzi priemer. Natlačíte doň 451 litrov a ak sklopíte zadné sedadlá, priestor sa vyšplhá na 1275 litrov s takmer rovnou plochou. Jediným háčikom je, že v kufri EHSka nenájdete ani jeden háčik.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Pod kapotou je dostupná iba jedna jediná motorizácia. Plug-in hybrid založený na benzínovej jedna-päťke, ktorú konštruktéri skombinovali s elektromotorom. Na zadok vás ale posadí fakt, že toto auto má desať prevodových stupňov. Skutočnosť ale je, že iba šesť je skutočne mechanických.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Systémový výkon predstavuje 258 koní, krútiaci moment 370 Newtonmetrov a z 0 na 100 kilometrov sa dostane za 6,9 sekundy. Vďaka spomínanému tlačidlu EV sa môžete rozhodnúť, či budete jazdiť čisto na elektrinu alebo v režime AUTO, kedy auto funguje ako klasický hybrid.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

O elektrickú jazdu sa stará 16,6 kilowatthodinová batéria. Vďaka nej dokážete na jedno nabitie prejsť 52 kilometrov. Na prvých 100 kilometrov spotrebuje iba 1,8 litra benzínu a hybridne dokáže jazdiť pri pokojnej nohe aj pod 6 litrov na 100 kilometrov. Nabíjanie je možné najvyšším výkonom 3,7 kilowattov. Inými slovami, zastávky na komerčných nabíjačkách sa javia ako strata času aj peňazí. S týmto autom budete nabíjať doma alebo v práci.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Jedinou nevýhodou tohto pohonu je citeľný prechod z čisto elektrickej na hybridnú jazdu. Auto akoby na chvíľu stratilo “paru” a kým ju naberie, vaše zmysly už zaregistrujú, že sa udialo niečo, čo sa malo stať nepozorovane.

Z hľadiska komfortu počas jazdy MG príjemne prekvapilo. Podvozok je odladený dobre. Nerovnosti je trochu počuť, ale z hľadiska komfortu je taký európsky tuhší. Čiže v zákrutách sa nespráva ako babkin puding, ale stále je dostatočne mäkký na to, aby ste sa v ňom cítili ako v skutočnom SUV. Samotná dynamika je ale priemerná. EHS sa správa ako relatívne mohutné auto, a tak vás k šprintom či rezaniam zákrut ani nebude nabádať.

Základná cena modelu – MG EHS Emotion: 35 590 €
Základná cena testovanej verzie – MG EHS Exclusive: 39 190 €
Euro NCAP: 5* (2019)
Záruka: 7 rokov / 150 000 km

Motor
Typ motora:radový, zážihový + elektromotor
Zdvihový objem [l]:1,5
Najvyšší výkon sústavy [kW (k)]:190 (258)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:190
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:6,9
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]:1,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:451
Dĺžka [mm]:4574
Šírka [mm]:1876
Výška [mm]:1685
Rázvor [mm]:2722