Plug-in hybridný Mercedes-Benz C400e kombinuje to najlepšie z elektrického a spaľovacieho sveta. Vďaka svojmu dojazdu už nikto nemôže namietať, že plug-in hybridy sú nezmysel.
Niektorí považujú plug-in hybridy za slepú uličku vo vývoji áut. Hlavnými argumentmi sú hmotnosť, krátky dojazd a vysoká spotreba paliva pri vybitej batérii. Mercedes však priniesol takmer 400-koňový stroj, ktorý zájde ďaleko, jazdí dobre a aj bez elektrodopingu si cucká normálnym tempom. Mercedes-Benz C 400e sa rozhodne ako slepá ulička nejaví. Ale pekne poporiadku.

Malé s
Trieda C je pre Mercedes-Benz veľmi dôležitým modelom. Píše viac ako 40-ročnú tradíciu a vďaka pomeru luxusu a dostupnosti sa radí medzi najpredávanejšie modely značky. V novej piatej generácii, ktorá uzrela svetlo sveta iba minulý rok, sa dizajnom priblížil k luxusu ešte viac. Teda pokiaľ pod slovom “luxus” rozumieme Triedu S.

I keď je Trieda C sedanom a nie limuzínou, pri pohľade zboku už reliéf S-ka naberá. Rozmerovo dominuje predná kapota a kabína, pričom kufor zaberá minimum. 18-palcové disky kolies dnes už nie sú nijako ohromujúce svojím rozmerom. Ale dotvárajú decentný vzhľad Céčka. Miernym sklamaním je dvojica falošných koncoviek výfukov. Konštruktéri sa neunúvali prepojiť funkčné s dizajnovým a oba výfuky jednoducho zahli nadol ešte pred nárazníkom.

Dávka luxusu, ktorá vás ovalí po nasadnutí, zaručí, že nebudete chcieť vystúpiť. Dizajn interiéru so zvislo umiestneným displejom je veľmi podobný vlajkovej lodi a systém, ktorý vám na základe odtlačku prsta dokáže nastaviť všetky vaše preferované nastavenia, je jednoducho wau.

Ak si nastavíte navigáciu, auto vám bude vykresľovať šípky do obrazu z kamery v skutočnom čase. Tento typ rozšírenej reality je samozrejmosťou skôr v počítačových hrách ako autách. Treba si naň zvyknúť, no funguje výborne. Za spomenutie stojí aj pokročilá funkcia matrixových svetiel, ktorá je na takej vysokej úrovni, že diaľkové svetlá zostanú zapnuté skoro stále. Na C 400e je ale najviac fascinujúci motor.

Toto nie je plug-in hybrid
Bežný plug-in hybrid je auto, ktoré dokáže prejsť nanajvýš 60 kilometrov a potom automaticky zapína spaľovací motor. No sem konštruktéri namontovali viac ako 25 kilowatthodinovú batériu, ktorá sľubuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 kilometrov.

My sme sa s Céčkom vybrali na výlet naprieč Slovenskom. V studenom počasí, po diaľniciach a na zimných pneumatikách. Skutočný elektrický dojazd aj v tejto situácii presahoval 80 kilometrov. Pri dnešnej sieti nabíjačiek tak dokážete prejsť čisto na elektrinu prakticky celým Slovenskom bez nutnosti zapnúť spaľovací motor. Samotný elektromotor má výkon 129 koní, a tak je aj elektrická jazda vo vyšších rýchlostiach reálna a neobmedzuje.

Maximálny nabíjací výkon 55 kW nabije celé auto za 29 minút, ktoré sme si otestovali aj na nabíjacej stanici. A po vybití batérie? Nuž, vtedy sa do práce zapriahne 252-koňový dvojlitrový štvorvalec a spotrebu v štýle starých dieselov čakať nemôžete. No spotreba zospodu olizujúca hranicu 8 l/100 km príjemne potešila.

Najviac výkonu však dostanete v režime Sport, kedy elektrina a benzín pracujú s cieľom poskytnúť čo najväčší jazdný zážitok. 381 systémových koní vás veľmi nonšalantným spôsobom zarazí do sedačky a vystrelí dopredu prakticky z akejkoľvek rýchlosti. Zvuk motora je športový a Mercedes v prejazde zákrutami solídne zakrýva svoju hmotnosť.
Jednoducho C 400e nie je plug-in hybrid v štandardnom zmysle slova. Ponúka hospodárnosť a komfort elektrickej jazdy, no kombinuje ho so slobodou spaľovacieho motora. A to všetko bez kompromisov.
Základná cena modelu – Mercedes-Benz C 180 sedan: 50 898 €
Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz C 400 e 4MATIC sedan: 73 038 €
Euro NCAP: 5* (2022)
Registračný poplatok: 950 €
Motor | |
Typ motora: | plug-in hybrid |
Valce/ventily: | 4 / 16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1999 |
Najvyšší výkon spaľovacieho motora [kW (k)/ot./min.]: | 185 (252) / 6100 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 400 / 2000 |
Najvyšší výkon sústavy [kW (k)]: | 280 (381) |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť EV/hybrid [km/h]: | 140 / 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 5,4 |
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]: | 0,6 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 315 |
Dĺžka [mm]: | 4751 |
Šírka [mm]: | 1820 |
Výška [mm]: | 1438 |
Rázvor [mm]: | 2865 |