TEST Mercedes-Benz C 400 e: Nie je o čom

2342
Zdroj: David Dejvo Schun

Plug-in hybridný Mercedes-Benz C400e kombinuje to najlepšie z elektrického a spaľovacieho sveta. Vďaka svojmu dojazdu už nikto nemôže namietať, že plug-in hybridy sú nezmysel.

Niektorí považujú plug-in hybridy za slepú uličku vo vývoji áut. Hlavnými argumentmi sú hmotnosť, krátky dojazd a vysoká spotreba paliva pri vybitej batérii. Mercedes však priniesol takmer 400-koňový stroj, ktorý zájde ďaleko, jazdí dobre a aj bez elektrodopingu si cucká normálnym tempom. Mercedes-Benz C 400e sa rozhodne ako slepá ulička nejaví. Ale pekne poporiadku.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Malé s

Trieda C je pre Mercedes-Benz veľmi dôležitým modelom. Píše viac ako 40-ročnú tradíciu a vďaka pomeru luxusu a dostupnosti sa radí medzi najpredávanejšie modely značky. V novej piatej generácii, ktorá uzrela svetlo sveta iba minulý rok, sa dizajnom priblížil k luxusu ešte viac. Teda pokiaľ pod slovom “luxus” rozumieme Triedu S.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

I keď je Trieda C sedanom a nie limuzínou, pri pohľade zboku už reliéf S-ka naberá. Rozmerovo dominuje predná kapota a kabína, pričom kufor zaberá minimum. 18-palcové disky kolies dnes už nie sú nijako ohromujúce svojím rozmerom. Ale dotvárajú decentný vzhľad Céčka. Miernym sklamaním je dvojica falošných koncoviek výfukov. Konštruktéri sa neunúvali prepojiť funkčné s dizajnovým a oba výfuky jednoducho zahli nadol ešte pred nárazníkom. 

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Dávka luxusu, ktorá vás ovalí po nasadnutí, zaručí, že nebudete chcieť vystúpiť. Dizajn interiéru so zvislo umiestneným displejom je veľmi podobný vlajkovej lodi a systém, ktorý vám na základe odtlačku prsta dokáže nastaviť všetky vaše preferované nastavenia, je jednoducho wau.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Ak si nastavíte navigáciu, auto vám bude vykresľovať šípky do obrazu z kamery v skutočnom čase. Tento typ rozšírenej reality je samozrejmosťou skôr v počítačových hrách ako autách. Treba si naň zvyknúť, no funguje výborne. Za spomenutie stojí aj pokročilá funkcia matrixových svetiel, ktorá je na takej vysokej úrovni, že diaľkové svetlá zostanú zapnuté skoro stále. Na C 400e je ale najviac fascinujúci motor.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Toto nie je plug-in hybrid

Bežný plug-in hybrid je auto, ktoré dokáže prejsť nanajvýš 60 kilometrov a potom automaticky zapína spaľovací motor. No sem konštruktéri namontovali viac ako 25 kilowatthodinovú batériu, ktorá sľubuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 kilometrov.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

My sme sa s Céčkom vybrali na výlet naprieč Slovenskom. V studenom počasí, po diaľniciach a na zimných pneumatikách. Skutočný elektrický dojazd aj v tejto situácii presahoval 80 kilometrov. Pri dnešnej sieti nabíjačiek tak dokážete prejsť čisto na elektrinu prakticky celým Slovenskom bez nutnosti zapnúť spaľovací motor. Samotný elektromotor má výkon 129 koní, a tak je aj elektrická jazda vo vyšších rýchlostiach reálna a neobmedzuje.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Maximálny nabíjací výkon 55 kW nabije celé auto za 29 minút, ktoré sme si otestovali aj na nabíjacej stanici. A po vybití batérie? Nuž, vtedy sa do práce zapriahne 252-koňový dvojlitrový štvorvalec a spotrebu v štýle starých dieselov čakať nemôžete. No spotreba zospodu olizujúca hranicu 8 l/100 km príjemne potešila.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Najviac výkonu však dostanete v režime Sport, kedy elektrina a benzín pracujú s cieľom poskytnúť čo najväčší jazdný zážitok. 381 systémových koní vás veľmi nonšalantným spôsobom zarazí do sedačky a vystrelí dopredu prakticky z akejkoľvek rýchlosti. Zvuk motora je športový a Mercedes v prejazde zákrutami solídne zakrýva svoju hmotnosť.

Jednoducho C 400e nie je plug-in hybrid v štandardnom zmysle slova. Ponúka hospodárnosť a komfort elektrickej jazdy, no kombinuje ho so slobodou spaľovacieho motora. A to všetko bez kompromisov.

Základná cena modelu – Mercedes-Benz C 180 sedan: 50 898 €
Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz C 400 e 4MATIC sedan: 73 038 €
Euro NCAP: 5* (2022)
Registračný poplatok: 950 

Motor
Typ motora:plug-in hybrid
Valce/ventily:4 / 16
Zdvihový objem [cm3]:1999
Najvyšší výkon spaľovacieho motora [kW (k)/ot./min.]:185 (252) / 6100
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400 / 2000
Najvyšší výkon sústavy [kW (k)]:280 (381)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť EV/hybrid [km/h]:140 / 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:5,4
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]:0,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:315
Dĺžka [mm]:4751
Šírka [mm]:1820
Výška [mm]:1438
Rázvor [mm]:2865