TEST: Mazda6 Wagon | Kameň mudrcov

3708

Mazda6 Wagon je na pohľad prudko sympatické auto jednej prudko sympatickej značky. Tretí facelift predĺžil tomuto autu život o ďalších niekoľko mesiacov. S príchodom poslednej série dizajnérskych osviežení však dorazila aj najvyššia výbava Takumi Plus, ktorá dokáže s pokojom Angl…Japonca spôsobovať vrásky na čele aj samotným “nalešteným” Nemcom.

Sľubujem, že sa v teste Mazda6 Wagon nebudem vyjadrovať ako trápny copywriter a omieľať dookola slovo “prémiový”. Japonská značka sa síce do tejto pozície v posledných rokoch tlačí, no túto tendenciu je výrazne cítiť až pri modeloch Mazda3 a CX-30.

V prípade veľkého kombi má tento pocit navodiť najvyššia výbava Takumi Plus.  Japonci však aplikujú pri svojich faceliftoch kameň mudrcov. Táto čarovná látka totiž v čarodejníckej ságe Harry Potter dokázala meniť kovy na zlato a navracať mladosť.

Postupné zmeny

Jemnými zmenami sa udržuje v skvelej kondícii už od roku 2012, kedy jej tretia generácia prišla na trh. Práve sa pozeráte na v poradí tretí facelift. Priečne pruhovaná mreža chladiča ustúpila krásnemu, až likvidne pôsobiacemu vzoru tvorenému sériou zvislých obdĺžnikov.

Najviac si však cením, že Mazda neskrýva výfuky auta pod nárazník a nesnaží sa tak nasadzovať autu “ponožky do rozkroku”. Koncovky sú dve, sú masívne, skutočné, a to je dobre.

Fajnovosti

Šedý exteriér je vynikajúcim sekundantom tmavohnedého čalúnenia interiéru. Paluba tohto krížnika podstúpila pomerne výrazné zmeny, ktoré vyčistili interiér od zbytočného grafického ruchu a komplikovaných riešení.

Palubná doska je po facelifte ešte elegantnejšia a pocitovo kvalitnejšia než doteraz. V danej triede ide definitívne o najlepší dizajn, na ktorý sa môže vodič pozerať a dotýkať.

Vo výbave Takumi Plus získavate palubnú dosku potiahnutú mäkkou napodobeninou brúsenej kože, kovové lišty a kľuky dverí v uspokojivom vyhotovení a úzku drevenú lištu. Spomedzi konkurencie ide o zďaleka najlepší a najkvalitnejší interiér plný malých detailov. Kovové kľuky sú zohrievané vďaka výduchom presahujúcim až do samotných dverí alebo čalúnenie stredového tunela je potiahnuté mäkkou kožou, aby ste nemali dotlačenú nohu pri dlhej jazde.

Palubná doska je po facelifte ešte elegantnejšia a pocitovo kvalitnejšia než doteraz. V danej triede ide definitívne o najlepší dizajn, na ktorý sa môže vodič pozerať a dotýkať.

Vyslovene funkčným detailom je vyhrievanie multifunkčného koženého volantu výhradne v miestach, kde držíte volant v polohe trištvrte na tri, ktorá je všeobecne uznávaná ako tá správna.

Milosrdný čas

Páči sa mi aj multimediálny systém, ktorý je už síce na pohľad mierne zastaraný, no stále funguje intuitívne, ponúka dotykovú funkciu, len keď auto stojí a za jazdy vám povolí ovládanie len skrz otočný ovládač. Za slabé miesto tohto krásneho kombi považujem priestor na zadných sedadlách a objem kufra.

Slabinou kombi Mazda6 je rozhodne priestor na zadných sedadlách. Konkurencia ho dokáže ponúknuť omnoho viac.

Za volantom si dokážete nájsť skutočne skvelú polohu a z kabíny je výhľad, ktorému nič neprekáža, až na jedinú vec. Rámy spätných zrkadiel sú príliš veľké v pomere k zrkadlám. Pri pohľade dozadu teda pozeráte do zbytočného množstva plastu, v ktorom sa nachádza pomerne malé reflexné sklo.

Jazdec

Kombinácia 2,2-litrového naftového štvorvalca a klasického 6-stupňového automatu je potešujúca. Motor s výkonom 136 kW/184 koní a krútiacim momentom 445 Nm dokáže rozhádzať motor len v prípade prudkej akcelerácie z miesta.

Mazda ešte nedospela do štádia, kedy by ste v jej modeloch nachádzali prístrojové dosky zapchaté celistvým displejom. Prístroje sú digitálne, no v klasickom dizajne.

Vtedy dokáže automat s autom prvé 2-3 preradenia mierne trhnúť, čo zas nemusí byť na škodu. Podaktoré značky túto vlastnosť pridávajú do programu dvojspojkových prevodoviek, aby podtrhli charakter športovej jazdy. Mazda6 však žiadny športový režim nepotrebuje.

6-stupňová prevodovka nemá žiadny športový mód. Pri pomalej jazde je to hladučký automat, pri rýchlej dokáže “pretekársky” trhnúť pri preradení. Ide o starší systém, no stále dobrý.

Správa sa presne tak, ako vy k nej, a to sa týka aj spotreby. V medzimestskej premávke počítajte so spotrebou 5,2 litra nafty na 100 km a pri konštantnej diaľničnej 130-ke stúpne spotreba na 6,3 litra na 100 km. V meste jazdíte za 6,5 litra, čo ma celkom príjemne prekvapilo.

Základná cena modelu – Mazda6 Wagon Attraction Skyactiv-G145: 28 690 eur
Základná cena testovanej verzie – Mazda6 Wagon Takumi Plus Skyactiv-D184 AT: 37 290 eur
Euro NCAP: 5 hviezd – 2018

Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 700 €

Technické údaje
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2191
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:135(184)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:445/2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:219
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:5,8/4,6/5,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:522/1648
Objem nádrže [l]:62
Prevádzková hmotnosť [kg]:1411-1466
Rozmer pneumatík:225/45 R19
Dĺžka [mm]:4805
Šírka [mm]:1840
Výška [mm]:1480
Rázvor [mm]:2750