TEST: Hyundai i40 – cestovanie v „business class“

745

Hyundai i40 dorazil na náš trh v druhej polovici roku 2011. Už to teda budú dva roky, odkedy je v predaji, no ešte predtým, akoby Hyundai naznačoval nejaké plány na modernizáciu, priostruje boje o zákazníka v strednej triede akčnou výbavou „Business edition“. Tá vychádza z druhého z troch stupňov výbavy (Style) no za cenu vyššiu o 1 500 eur získavate príplatkovú výbavu v hodnote 3 300 €. Štandardom je napríklad aj navigácia, parkovacia kamera, xenónové svetlomety s ostrekovačmi, prémiové ozvučenie značky Infinity, predné a zadné parkovacie senzory, zatmavené sklá zadných okien či dvojitá chrómovaná maska chladiča.

Európsky interiér
Vo vnútri je všetko tak, ako má byť. Najnovšie modely značky Hyundai, medzi ktoré patrí aj i40-tka, už majú interiéry na úplne inej kvalitatívnej aj dizajnovej úrovni. Hyundai i40 sa môže smelo porovnávať s európskou konkurenciou. Jedinou výčitkou je trochu vyšší posed na predných sedadlách. Vzadu je však toľko miesta, že by sa tam dalo tancovať. Batožinový priestor odvezie pôsobivých 553 litrov. Nájdete v ňom aj niekoľko menších odkladacích schránok a určite poteší aj možnosť rozdelenia batožinového priestoru od priestoru pre posádku sieťkou, ktorá sa upína na strop.
Malý objem, slušný výkon
Hyundai i40 je rozmermi plnohodnotným zástupcom strednej triedy. Pod kapotou však má „iba“ 1,7-litrový turbodiesel. Motor je ale vyladený na celkom slušných 100 kW. Ford Focus 2.0 TDCi, ktorého test taktiež nájdete v tomto čísle (strany ) má 103 kW. Litrový výkon agregátu v Hyundaii je teda podstatne väčší. Samozrejme, dvojliter vo Focuse má väčší krútiaci moment, ale aj výkonové parametre „jedna-sedmičky“ bohato stačia. Bohužiaľ, toto je najsilnejší vznetový motor. Sám o sebe vôbec nie je zlý, ale keby mal Hyundai v ponuke ešte silnejší turbodiesel, možno by dokázal osloviť širšiu skupinu ľudí.
Fordu sme vyčítali mierne vyššiu spotrebu, z čoho sme obvinili automatickú prevodovku. Aj testovaný Hyundai mal automat. No a podobný neostal iba výkon, ale aj spotreba paliva, čo nás prekvapilo ešte viac. Nie len Focus s dvojlitrovým motorom a automatom jazdí po meste za 7,5 litra nafty na 100 km, ale aj Hyundai i40. Je to síce o čosi väčšie auto, ale predsa len má o trochu menší motor. Mimo mesta sa dá jazdiť aj za 5 litrov. Svižnejším tempom za 5,5. Meranie spotreby na diaľnici skončilo s hodnotou 6,5 l/100 km. Motor pri 130 km/h točí približne 2 300 ot./min.
Resumé
Dospeli sme teda k záveru, že „Business pack“ je ponuka, ktorá sa neodmieta. Za zaujímavú cenu získate dobre vybavené auto reprezentatívneho vzhľadu, ktoré je komfortné a mimoriadne priestranné. Aj 1,7-litrový motor má dostatok sily a veríme, že v kombinácii s manuálnou prevodovkou by bol aj o čosi úspornejší. Nemôžeme však poprieť kvality automatickej prevodovky v Hyundaii. Má dokonca aj pádla pod volantom, ktorými sa dá radiť manuálne. Nie je to ale treba. Prevodovka je dostatočne inteligentná a vždy vycíti, čo sa chystáte urobiť. Radenie je tiež veľmi plynulé. Jedinou chybičkou je mierne vyššia spotreba. Nuž, za komfort sa platí. Komu sa nechce radiť, musí s tým počítať.
Základná cena modelu – Hyundai i40 1.6 GDI Comfort: 20 990 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai i40 1.7 CRDi Business: 25 990 €
Registračná daň na testované auto: 327€

 

Motor
Typ motora:
radový, vznetový
Valce / ventily:
4 / 16
Zdvihový objem (cm3):
1685
Najvyšší výkon (kW / ot./min.):
100 / 4000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):
325 / 2000-2500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť (km/h):
198
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):
12
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):
7,2 / 4,8 / 5,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor (l):
553 / 1719
Objem nádrže (l):
70
Prevádzková hmotnosť:
1589-1734
Rozmer pneumatík:
215/50 R17
Dĺžka (mm):
4770
Šírka (mm):
1815
Výška (mm):
1470
Rázvor (mm):
2770

 

Hyundai bojuje v strednej triede modelom i40, ktorý nedávno začal ponúkať aj v špeciálnej edícii „Business“. Tá je už štandardne vybavená príplatkovou výbavou v hodnote 3 300 €. Vyskúšali sme, či táto ponuka stojí za to.

NEPREHLIADNITE: