TEST: Hyundai i30 Fastback N Line | N Light

4185

Bolo iba otázkou času, kedy Hyundai po úspešnom uvedení modelu i30N prinesie aj jeho light verziu s označením N Line. Silnejší motor s objemom 1,6 litra je v kompaktnej triede zatiaľ vyhradený jeho súrodencovi Kia Ceed GT a i30 sa tak musí uspokojiť so známou „jedna-štvorkou“.

Dizajn verzie Fastback je vo svojej triede určitým exotom a aj v bežných výbavách vyvoláva pozitívne emócie. Športový paket dodal modelu na dravosti a vylepšil niektoré prvky exteriéru.

Športový kabátik

Predný nárazník si síce zachoval masku chladiča z bežných verzií i30, jeho spodná časť však už preberá prvky plnohodnotnej športovej verzie. Páčia sa mi najmä vodorovne umiestnené LED pásiky denného svietenia, ktoré úplne menia výraz prednej časti auta.

Tento predný nárazník by mohli prevziať všetky modely i30.

Bočný pohľad prezradí nahradenie lesklých líšt okolo okien čiernymi. Škoda len, že disky kolies ostávajú rovanaké ako u iných výbav. Zadná časť auta sa vydarila asi najviac, pričom kopíruje vzhľad modelu i30N, vrátane trojuholníkového brzdového svetla a červenej linky rámujúcej zadný difúzor. Light verziu prezrádza osamotená koncovka výfuku.

Zadné brzdové svetlo z plnotučnej verzie N nemôže chýbať.

Nielen kozmetika

Športový volant z modelu N, sedadlá s výrazným bočným vedením, zaujímavo tvarovaný volič automatu, tmavý strop a všadeprítomný nápis N. Ako málo stačí na zmenu atmosféry interiéru. Ostatné ostalo „po starom“, čo však nie je výčitka, keďže interiér aj bežnej i30 pôsobí moderne a útulne. Kvalita a spracovanie materiálov patrí k štandardu triedy, lacnejšie pôsobia azda iba výplne dverí.

Športový volant dodáva interiéru šmrnc.

Ergonómia ovládacích prvkov je na vysokej úrovni. Na jednotku hodnotím nízky posed s dopredu natiahnutými nohami a dokonalo rozmiestnenými pedálmi. Široko nastaviteľný volant už iba dopĺňa možnosť objaviť ideálnu polohu za volantom. Sedadlá sú výborne tvarované a sedáky majú správny sklon. Nastaviteľná bedrová opierka a možnosť predĺženia sedáku u vodiča sú už iba čerešničkou na torte.

Predné sedadlá sú pohodlné so slušným bočným vedením.

Dizajn verzie Fastback si vzadu vyberá svoju daň v podobe menšieho priestoru nad hlavou. Zvažujúce sa boky karosérie navyše bránia v umiestnení mohutnejších sedačiek pre staršie deti.

N Light

N Line jazdí rovnako dobre ako bežné verzie i30. Pritvrdený podvozok dodá autu istotu v zákrutách, ale stále dokáže napriek 18-palcovým kolesám slušne žehliť nerovnosti. Prirodzená nedotáčavosť prichádza postupne a auto vodiča neprekvapí neočakávanými reakciami. Stabilizačný systém zasahuje jemne a nie príliš skoro.

Ciferníky s bielymi znakmi na čiernom podklade sú perfektne čitateľné.

Chválim presné riadenie a tuhé nastavenie jeho posilňovača, chýbala mi však výraznejšia spätná väzba od predných kolies. Benzínový prepĺňaný motor s objemom 1,4 litra svojím papierovým výkonom neohúri, v pomerne ľahkom aute to však vie slušne rozbaliť. 7-stupňová dvojspojková prevodovka je s motorom zladená podstatne lepšie ako v prípade jej spojenia so silnejšou „jedna-šestkou“ u iných modelov koncernu. Stále však dokáže zaváhať pri potrebe prudkého zrýchlenia, prípadne rozjazdu z miesta.

Volič automatu má nesmierne vydarený dizajn.

Príjemne ma prekvapilo nadpriemerné odhlučnenie auta od aerodynamického hluku pri diaľničných rýchlostiach. Hlučnejší podvozok, naopak, ostáva stále slabinou i30.

Verdikt

Atraktívny dizajn karosérie je najväčším lákadlom modelu i30 Fastback. Verzia N Line tento dizajn posúva ďalej a dodáva jej ešte športovejší nádych. Čo dodať? Doplatil by som si za verziu N Line+, ktorá výbavu doplní o síce nie úplne nevyhnutné, ale príjemné prvky.

Základná cena modelu – Hyundai i30 1,4 T-GDi N LINE 6MT: 20 890 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai i30 1,4 T-GDi N LINE 7DCT: 22 740 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia km

Registračná daň: 210 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:zážihový, radový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1353
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:103(140)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:242/1500 - 3200
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:203
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,5
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) [l/100 km]:6,0 - 6,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:450
Objem nádrže [l]:50
Prevádzková hmotnosť [kg]:1 287 - 1 439
Rozmer pneumatík:225/40 ZR18
Dĺžka [mm]:4455
Šírka [mm]:1795
Výška [mm]:1425
Rázvor [mm]:2650